وقتی داعش جای پای خود را در اندونزی باز می‌کند

استفاده سرکرده زندانی داعش در اندونزی از اینترنت و تلفن همراه!

روزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی به تلاش داعش برای جذب تروریست در زندان‌های اندونزی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن تایمز اعلام کرد گروه تروریستی داعش تلاش دارد جای پای خود را در زندان‌های اندونزی، بزرگترین کشور مسلمان جهان باز کند.

این روزنامه در گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: داعش به دنبال آن است تا جای پایی در زندان‌های اندونزی باز کند؛ کشوری با بیشترین تعداد مسلمان و میانگین بالای فقر. این دو عامل می‌تواند نقش زیادی در افزایش شمار عناصر افراطی داعش بازی کند.

این روزنامه در ادامه تصریح کرد: با وجود آنکه شمار شهروندان مسلمان فرانسه از 10 درصد تجاوز نمی کند، اما زندانهای این کشور به محلی برای جذب جوانان برای داعش و گروه‌های تروریستی دیگر تبدیل شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: یک موسسه تحقیقاتی در جاکارتا در گزارشی هشدار داده است تلاش های دولت اندونزی برای مقابله با افراط‌گرایی در زندان‌ها متوقف شده است. بطور مثال مقامات زندان به سرکرده زندانی داعش در اندونزی اجازه داده اند از تلفن همراه و اینترنت برای اشاعه تروریسم استفاده کند. مقامات اندونزی می‌گویند این ابزارها سبب شد او بتواند برای حمله‌ای مرگبار در مرکز شهر جاکارتا در ژانویه 2016 برنامه ریزی کند.

به نوشته واشنگتن تایمز، با توجه به پایگاه‌های داعش که از آسیا تا اروپا گسترده شده‌اند، برای آمریکا نابود کردن پایگاه جدید این گروه تروریستی در جزایر اندونزی دشوار خواهد بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار