استعفای نماینده مجلس سوئد به دلیل درخواست برای ترور ترامپ

رولاند پیترسون پس از آنکه خواستار ترور رییس جمهور جدید آمریکا شد، امروز از سمت خود استعفا کرد.

استعفای نماینده مجلس سوئد به دلیل درخواست برای ترور ترامپبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رولاند پیترسون – نماینده مجلس محلی و عضو حزب سوسیال دموکرات سوئد – پس از آنکه خواستار ترور دونالد ترامپ، رییس جمهور جدید آمریکا شده بود، امروز با احمقانه خواندن اظهارات گذشته‌اش، از سمت خود استعفا کرد. 

بر این اساس، پیترسون دیروز (یکشنبه) در صفحه فیس بوک خود نوشت: ترامپ از بدترین انتظاراتی که از او می‌رفت نیز تجاوز کرده است، کسی می‌تواند به او شلیک کند؟

وی امروز در شبکه اس وی تی گفت: من مقام خود را به سرعت ترک می‌کنم. نمی‌خواهم باری برای حزب خودم (حزب سوسیال دموکرات) باشم. من این تصمیم را به تنهایی اتخاذ کرده‌ام و استعفایم را تقدیم حزب کردم. 

پیترسون تاکید کرد: موضع رییس جمهور آمریکا درباره تغییرات اقلیمی (تغییرات آب و هوای جهان) و محیط زیست باعث ترغیب من برای درخواست برای ترور او شد. با این وجود، بیان این درخواست یک اقدام ابلهانه بود. 

براساس اعلام کاخ سفید، ترامپ می‌خواهد برنامه اقدامات آب و هوایی باراک اوباما، رییس جمهور سابق آمریکا را حذف کند. ترامپ در طول کارزار انتخاباتی بارها هشدارها درباره گرم شدن کره زمین را زیر سوال برد و آن را یک فریب خوانده و در فکر لغو شرکت آمریکا در تعهدات توافق اقلیمی پاریس در مورد انتشار گاز‌ دی اکسید کربن (CO2) بود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار