اصفهان؛

پرداخت بیش از 122میلیارد ریال برای احداث منازل مسکونی نیازمندان اصفهانی

مدیرکل کمیته امداداستان اصفهان از کمک این نهاد و خیران استان در ساخت و خرید منزل مسکونی نیازمندان ، به منظورکمک به رشد اقتصادی و رفال حال مدد جویان تحت پوشش امداد خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید رضا شیران  در دیدار با مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این استان گفت :از ابتدای امسال تاکنون 122میلیارد و 600میلیون ریال برای احداث و خرید منزل مسکونی  464مدد جوی شهری و رو ستایی تحت پوشش این نهاد ازمحل اعتبارات دولتی ،کمیته امداد ،کمک خیران و آورده خانوارها هزینه  شده است .
مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه بیش ترین کمک های ارائه شده در بخش مسکن مدد جویان روستایی در شهر ستان های فریدون شهر و خورو بیابانک انجام شده  ، گفت : امسال یک هزار و 500واحد از منازل مسکونی مدد جویان تحت پوشش با هزینه بیش از 23میلیارد ریال  از محل اعتبارات دولتی و کمک خیران تعمیر و بهسازی شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰درصد افزایش داشته است .
حمید رضا شیران از احداث و تامین 160 مورد مسکن شهری برای مددجویان تا پایان امسال هم خبر داد و افزود: مسکن یکی از ضروری‌ترین و اولویت دارترین نیاز مددجویان این نهاد است و اگر مسکن مددجویان از لحاظ احداث و بهسازی به تراز مناسبی برسد بسیاری از مشکلات آنان بر طرف می شود .
وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان  180هزار نفر تحت پوشش این نهادهستند ،گفت :به دلیل نامساعدبودن وضعیت اقتصادی و معیشتی افراد تحت پوشش برای تامین و خرید مسکن ،خواستار همکاری سایر حوزه ها و دستگاه های خد ماتی و حمایتی  به ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بر طرف کردن این نیاز اساسی مدد جویان هستیم .
در این دیدار غلامحسین خانی مدیر کل انقلاب اسلامی استان اصفهان هم ضمن ابراز خرسندی از همکاری با کمیته امداد گفت :تامین مسکن نیازمندان از مهم تری وظایف این بنیاد است و دراین راستا تاکنون تمامی تلاش خود را برای تامین مسکن نیازمندان جامعه به کار گرفته ایم .
وی گفت :در روستاهایی که بنیاد مسکن مالک زمین است ،زمین مسکونی با 30درصد تخفیف در صورت سکونت و احداث و سکونت ساختمان در اختیار مدد جویان قرارمی گیرد .
غلامحسین خانی از واگذاری 9قطعه زمین رایگان به خانواده های تحت حمایت امداد به مساحت دو هزار و 136متر مربع و به ارزش 882میلیون ریال در سال 94اشاره کردو افزود :از طرف این بنیاد ، 198خانواده ی نیازمندسال گذشته به بانک های عامل برای در یافت تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی مسکن معرفی شدند .
وی تصریح کرد :بیش ترین میزان کمک بنیاد در این مدت به خانواده های بی بضاعت روستای کلوسه پشتکوه فریدو ن شهر بوده است .



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.