اهواز؛

شناسایی 400 استعداد بسکتبال دراهواز

رییس هیات بسکتبال خوزستان گفت: نزدیک به 400 استعداد بسکتبال دختر و پسر در اهواز شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهرام پرنیاک ،رییس هیات بسکتبال خوزستان اظهار کرد: با نظر وزارت ورزش و جوانان در هر استان چند رشته که دارای سابقه و مقام هستند در جشنواره همگانی استعدادیابی شرکت داده شده‌اند که بسکتبال هم یکی از رشته‌های این جشنواره در استان خوزستان است.

وی بیان داشت: طی برنامه‌ریزی که انجام داده‌ایم و تفاهم‌نامه‌ای که از سال گذشته با آموزش و پرورش منعقد کردیم، امسال توانستیم استعدادیاب‌هایمان را جهت شناسایی استعدادها به مدارس بفرستیم. بر این اساس نیز نزدیک به 400 دانش‌آموز سازماندهی‌ شده دختر و پسر در این جشنواره شرکت خواهند داشت. در این جشنواره سنجش‌های لازم از جمله پیکرسنجی و تست آمادگی جسمانی از استعدادها به عمل خواهد آمد.

رییس هیات بسکتبال خوزستان افزود: پس از این مرحله نیز با همکاری ادارات آموزش و پرورش جهت آموزش‌ این نفرات، برنامه‌ریزی می‌شود. همچنین در حال حاضر با توجه به گسترش کار، این جشنواره با حضور افراد مستعد اهوازی برگزار می‌شود. ما در نظر داریم چنین جشنواره‌ای را برای شهرستان‌ها نیز برگزار ‌کنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: قطعا شناسایی استعدادها اقدام خوبی است ولی آن‌چه مهم است، هدایت و برنامه‌ریزی پس از انجام مرحله استعدادیابی است. برای بخش آموزش نیز یکسری ابزار چون مربی و امکانات سخت‌افزاری لازم است که باید بودجه لازم در این زمینه اندیشیده شود.

پرنیاک تاکید داشت: پس تنها استعدادیابی مهم نیست و این افراد باید طی یک فرایند، تحت آموزش واحد قرار بگیرند که این اقدام می‌تواند کمک موثری جهت رشد و توسعه رشته‌های ورزشی استان باشد. امیدواریم با این  طرح، مستعدهای رشته بسکتبال شناسایی شوند تا در ادامه به تیم‌های استان کمک کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.