تشکیل ستاد بحران در فرمانداری کنارک

ستاد مدیریت بحران در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان وبلوچستان در فرمانداری کنارک باحضور استانداری سیستان وبلوچستان تشکیل جلسه داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان که در جنوب استان حضور دارد با تشکیل ستاد مدیریت بحران سیلاب های اخیر  که پس از بازدید از محور  کنارک- جاسک و  پل سرگان برگزار شد، گفت: با توجه به بافت نفوذپذیر  خاک شهرهای کنارک و چابهار و بالا بودن سطح آب ،شرکت آب منطقه ای استان با انجام مطالعه جدی راهکار اساسی برای جلوگیری از خسارت و آبگرفتگی اتخاذ نماید.

وی افزود:  آب و فاضلاب شهری نسبت به تهیه طرح فاضلاب و نحوه هدایت آب با شهرداری اقدام نماید. 

هاشمی ادامه داد:طرح فاضلاب کنارک، زابل و زاهدان بصورت جدی مورد توجه قرار بگیرد تا در مواقع بحرانی آسیب پذیری کمتر باشد.

وی تصریح کرد: در ساخت راهها با رعایت ضوابط همچون ایجاد پل از  تهدیدات محیطی در مواقع بروز سیلاب کاسته می شود. 

استاندار گفت: تمام امکانات دستگاه های اجرایی استان جمع بندی شوند تا در زمان اضطرار آماده باش باشند. همچنین برآوردی از نیازهای منطقه داشته تا در زمان بروز چنین حوادثی از توان آنها استفاده شود.

هاشمی افزود: روستاهای در معرض خطر شناسایی شوند و با همکاری بنیاد مسکن و آب منطقه ای تمهیدات لازم برای جابجایی آنان پیش بینی شود. 

وی خاطرنشان کرد:جهاد کشاورزی استان برآورد صحیح از میزان خسارت به کشاورزان منطقه اعلام کند.

هاشمی افزود:با توجه به این که روستاها از  زیرساختها حداقلی برخوردار هستند لذا نوع نگاه به روستاها در مواقع بحرانی باید متفاوت باشد.

 گفتنی است بارندگی‌های اخیر خساراتی به زیر ساخت‌ها و راه‌های مواصلاتی وارد و تعدادی از خانه‌های مسکونی را ویران کرده، اما برآورد خسارت، تا پایان بارندگی‌ها امکان پذیر نیست. 

بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی، بارندگی‌ها تا روز پنجشنبه در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار