سردار غیب پرور:

مساجد ما بعد از گذشت 4 دهه از انقلاب اسلامی، حرکت روبه جلو داشتند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مساجد ما بعد از گذشت 4 دهه از انقلاب اسلامی، حرکتی روبه جلو داشتند و این حرکت باید دائمی بوده و استمرار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آیین اختتامیه اولین جشنواره برترین‌های مساجد کشور که صبح امروز در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد اظهار داشت: مساجد ما بعد از گذشت 4 دهه از انقلاب اسلامی، حرکتی روبه جلو داشتند و این حرکت باید دائمی بوده و استمرار داشته باشد.
 
وی با عنوان اینکه مساجد باید کانون انسجام بخشی ملی باشد گفت: مردم ما باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و مسجد باید محل همگرایی بین مردمان ما باشد. همین موضوع باعث شد مساجد ما در انقلاب اسلامی نقش خودشان را به خوبی ایفا کنند.

سردار غیب پرور افزود: مساجد محل انسان‌سازی و زمانی که مؤمنین دور هم جمع شده و معارف دینی را تبادل می‌کنند این شاهراه رشد و ترقی است.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: مسجد باید محل امنی برای مراجعه کنندگان باشد و همه در مساجد احساس آرامش روح و سکینه دل کنند.
 
وی با بیان اینکه مسجد باید محل خدمت‌رسانی باشد عنوان داشت: اگر مساجد از احوالات مردم پیرامونی محلات آگاه باشند کسی نیازمند نخواهد شد و مساجد کانون مقاومت اسلامی است.
 
سردار غیب‌پرور با عنوان اینکه مساجد کانون مقاومت فرهنگی است گفت: مساجد حصار فرهنگی، خاکریز فرهنگی در کشورند و اگر سست باشد همه چیز از دست خواهد رفت.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه فرمانده اصلی بسیج مقام معظم رهبری است افزود: من با محوریت مساجد حرکت می‌کنم و بسیج مساجد را نسبت به اقشار دیگر در صفحه بالاتر قرار می‌دهم و در برنامه ریزی سال 96 همه موظفند در همین خط مشی حرکت کنند.
 
وی افزود: یکی از الزامات موفقیت این نقش آفرینی انسجام و اتحاد ارکان در مساجد است و محور هر مسجد امام جماعت آنجا و همه باید به آن قائل باشیم و اگر این همگرایی بین ارکان باشد ما تعاریف و برنامه‌هایمان را روان‌تر و با سهولت بیشتری دنبال می‌کنیم.
 
سردار غیب‌پرور با عنوان اینکه مساجد می‌بایست هسته‌های علمی و جهادگر داشته باشد گفت: این هسته‌ها باعث می‌شود که خدمت‌رسانی به مردم بیشتر شده و از احوال مردم جویا شوند و ما در برنامه‌های آتی صندوق‌های قرض‌الحسنه را در مساجد ایجاد خواهیم کرد. مساجد می‌بایست زمزم انقلاب اسلامی برای جوانان این مرز و بوم شود.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر برنامه‌ها و اقداماتی که مدنظرمان است را به خوبی اجرا کنیم آن زمان می‌توانیم سرمان را در مقابل مقام معظم رهبری بالا بگیریم.
 
وی با تأکید بر اینکه مساجد بنیادی‌ترین لایه انقلاب اسلامی است افزود: اقدامات ما در بسیج خدمت‌رسانی به مردم است و مردم نیازمند امید و نشاط در جامعه هستند و انقلاب اسلامی این قابلیت را دارد و مساجد می‌توانند این نشاط را به مردمان انتقال دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۴:۱۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
سلام یک سوال خداوند اجازه ادای نماز را در ساعتهای مختلفی داده ولی متاسفانه درب مساجد بعد از اذان بسته می شود و اجازه اقامه نماز داده نمی شود در صورتی که در تمام کشورهای مسلمان درب مساجد باز است از چیزی که داریم درست استفاده کنیم ممنون
آخرین اخبار