کرمانشاه؛

اهمیت توجه خانواده ها به سلامت فرزندان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه از خانواده‌ها خواست موضوع سلامت فرزندانشان را جدی بگیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛سلیمان محمدی گفت: دانش‌آموزان امروز آینده سازان فردای کشور هستند و هیچ چیز به اندازه سلامت جسمی آنها اهمیت ندارد، زیرا در صورت نبود سلامت جسمی موضوعات دیگر تعلیم و تربیتی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.


وی با اشاره به تغییر سبک زندگی افراد در پی ظهور و بروز ابزارهای ارتباط جمعی نوین، اظهار کرد: در مجموع سبک زندگی خانواده‌ها سمت و سوی کم‌تحرکی به‌خود گرفته و این موضوع می‌تواند مشکلات زیادی را پیش روی سلامت افراد جامعه قرار داهد.

محمدی کم تحرکی و بی‌تحرکی را در بروز چاقی و اضافه وزن و مشکلات مرتبط با سلامت به‌ویژه در دانش‌آموزان موثر دانست و اظهار کرد: دانش‌آموزان چاق امروز بزرگسالان چاق فردا خواهند بود که این اضافه وزن و چاقی می‌تواند زمینه‌ ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون، چربی خون و...  در دوران بزرگسالی را بوجود آورد.

محمدی از برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای به عنوان یکی از برنامه‌های خوب در راستای دستیابی به سلامت جسمی دانش آموزان یاد کرد و افزود: امسال و سال گذشته تعداد زیادی از دانش‌اموزان استان در المپیادهای درون مدرسه‌ای حضور پیدا کردند.

محمدی ادامه داد: اجرای طرح "حیاط پویا" در مدارس یکی دیگر از طرح‌های در حال اجرا در مدارس استان است که بر اساس آن روی دیوارهای مدارس اشکال هندسی خاصی طراحی می شود که دانش‌آموزان را در ساعات زنگ تفریح به تحریک ترغیب می‌کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به وجود 110 سالن ورزشی در آموزش و پرورش استان افزود: این سالن‌ها جدا از حیاط مدارس هستند و تلاش می‌شود تا در این سالن‌ها دانش‌آموزان به ورزش کردن و تحرک ترغیب شوند.

وی تعداد نیروهای انسانی حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش استان را حدود 1100 نفر دانست و افزود: همه این افراد مدارک ‌دانشگاهی کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترا داشته و تعدادی هم دانشجوی دکترا هستند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار