سمنان؛

ایمن سازی مرغ های محلی سمنان در برابر بیماری نیوکاسل

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: 80 هزار قطعه مرغ محلی سمنان برابر بیماری نیوکاسل ایمن شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: 80 هزار قطعه مرغ محلی با همکاری بسیج سازندگی در برابر بیماری واگیردار نیوکاسل در مناطق روستایی استان ایمن شدند.

محمد سعیدی افزود: علایم این بیماری در پرندگان و مرغ های محلی استان سمنان تاکنون شناسایی شده است و باید مردم نسبت به انتقال این بیماری به سایر پرندگان آگاهی لازم داشته باشند.

وی تصریح کرد: در سال 95 براساس تفاهم نامه کشوری بین سازمان دامپزشکی و بسیج سازندگی، کارکنان این 2 نهاد تاکنون در 130 روستای استان سمنان حضور یافته و مهم ترین اقدامات به منظور جلوگیری از انتقال این بیماری را انجام داده اند.

سعیدی اظهار داشت: در حال حاضر واکسن آشامیدنی مقاوم در برابر حرارت که یکی از واکسن های قوی برای مقابله با افزایش واگیر بیماری نیوکاسل در پرندگان و مرغ های محلی استان است، هر سه ماه یک بار روی این پرندگان اهلی تزریق می شود.

وی افزود: علایم بیماری نیوکاسل در پرندگان، تنگی نفس، سرفه، نشانه های عصبی، بی اشتهایی، افتادگی بال و گردن، گیجی، اسهال سبز و کاهش تخمگذاری در مرغ های محلی و صنعتی و پرندگان مهاجر است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان افزود: اداره کل دامپزشکی استان سمنان آمادگی دارد در صورت ارایه گزارش مردم در نقاط مختلف استان درباره شیوع این بیماری، واکسن های رایگان در اختیار دهیاری ها و شورای اسلامی روستایی قرار دهد تا هر چه سریع تر از تلفات پرندگان محلی جلوگیری شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: در سال جاری اقدامات خوبی با سرکشی کارکنان اداره کل دامپزشکی به مرغداری های استان در برابرشیوع بیماری های واگیردار انجام شد و با رعایت نکات بهداشتی تاکنون هیچگونه بیماری واگیرداری در این واحدها شناسایی نشده است.
انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.