دفتر نخست‌وزیری انگلیس: حکم دیوان عالی درباره برکسیت، تاثیری بر روند اجرای آن نخواهد داشت

دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد حکم دیوان عالی این کشور درباره برکسیت، بر اراده دولت برای خروج از اتحادیه اروپا هیچ تاثیری ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر نخست‌وزیری انگلیس در واکنش به حکم دیوان عالی این کشور درباره برکسیت، تاکید کرد این تصمیم بر اراده دولت برای آغاز روند جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا هیچ تاثیری نخواهد گذاشت.

دیوان عالی انگلیس روز سه شنبه با صدور حکمی اعلام کرد دولت ترزا می برای آغاز مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باید پیشاپیش موافقت پارلمان را کسب کند.

سخنگوی دولت انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد انگلیسی‌ها در همه‌پرسی سال گذشته موافقت خود را با خروج کشورشان از اتحادیه اروپا اعلام کردند و  دولت طبق آنچه از قبل برنامه‌ریزی شده است، با فعال‌سازی ماده پنجاه پیمان لیسبون در اواخر ماه مارس خواسته آنها را برآورده خواهد کرد.

«دیوید دیویس»، وزیر امور برکسیت در کابینه انگلیس، نیز در نشست پارلمان کشورش اعلام کرد دولت ظرف چند روز آینده لایحه ساده‌ای را در خصوص برکسیت به پارلمان ارائه خواهد کرد تا به موقع به تصویب برسد و جدول زمانی که دولت برای آغاز رسمی اجرای برکسیت در نظر گرفته است، رعایت شود.

«دیوید نوبرگ»، رئیس دیوان عالی انگلیس، روز گذشته اعلام کرد قضات این نهاد که عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری قضایی انگلیس است با هشت رای موافق در برابر سه رای مخالف حکمی صادر کرد مبنی بر این که دولت ترزا می حق ندارد پیش از موافقت پارلمان با خروج کشور از اتحادیه اروپا، ماده پنجاه پیمان لیسبون را فعال کند و اگر خلاف این عمل کند اصول قانون اساسی انگلیس را نقض کرده است.

یازده قاضی دیوان عالی همچنین به اتفاق آرا اعلام کردند بهتر است دولت ترزا می درباره برکسیت نظر نمایندگان پارلمان‌های منطقه ای اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی را نیز جویا شود.

 صدور این حکم از سوی دیوان عالی انگلیس یک ناکامی برای نیکلا استورجن، نخست وزیر اسکاتلند، محسوب می شود چرا که وی از مخالفان برکسیت است و با تاکید بر رای اکثریت مردم اسکاتلند در حمایت از ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا، تهدید کرده است همه‌پرسی دیگری درباره استقلال اسکاتلند برگزار خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار