تبریز؛

دفن غيراصولي پسماند، بزرگترين تهديد زيست محيطي

بخشدار مرکزی شهرستان بستان آباد گفت:دفن غيراصولي پسماند بزرگترين تهديد زيست محيطي است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سامع نصایح در ديدار با رئيس و كاركنان اداره حفاظت محيط زيست شهرستان بستان آباد، عدم دفن اصولي پسماند و زباله در روستاهاي بخش مركزي را بزرگترين تهديد زيست محيطي عنوان كرد.
سامع نصايح در اين ديدار با تشكر از فعاليت هاي انجام گرفته در اداره محيط زيست شهرستان بستان آباد ، كمبود نيرو در اين اداره را مورد اشاره قرار داده و خاطر نشان كرد: با توجه به وسعت شهرستان و وجود مسايل و مشكلات زيست محيطي در اين منطقه، متاسفانه اداره محيط زيست شهرستان فقط شش نفر نيرو دارد و اين امر، اصلا مورد قبول نيست.  
وي افزود: وجود تالاب بين المللي قوريگل در بخش مركزي بستان آباد ايجاب مي كند كه مديران محيط زيست استان، توجه وي‍ژه اي را به اين منطقه داشته باشند، ولي متاسفانه در حال حاضر فقط دو نفر محيط بان در اين تالاب كه شهرت جهاني دارد مشغول به كار مي باشند.  
بخشدار مركزي بستان آباد در بخش ديگري از سخنان خود گفت: دفع غيراصولي پسماند و زباله در روستاهاي اين بخش بزرگترين تهديد زيست محيطي است و متاسفانه برخي از دهياري ها به دليل كمبود اعتبارات و امكانات، حاضر به دفع بهداشتي پسماند در مناطق تعيين شده نيستند.  
سامع نصايح خواستار همكاري شهرداري بستان آباد براي دفع زباله روستايي در منطقه تعيين شده شيرين بلاغ شد و گفت: با دهياران و عوامل مختلف كه نسبت به رهاسازي و آتش زدن پسماند در غير از مناطق مجاز اقدام كنند، برخورد قانوني صورت خواهد گرفت.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.