در حاشیه نشست هیات دولت؛

طیب‌نیا: 745 هزار شغل در سال جاری ایجاد شد/صادرات کشور رشد بالای 30 درصدی داشته است

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: خوشبختانه صادرات کشور رشد بالای 30 درصد را داشته و تراز تجاری کشور را مثبت کرده است.


745 هزار شغل در سال جاری ایجاد شد/صادرات کشور رشد بالای 30 درصدی داشته استبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه نشست هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در طول این 3 سال با شرایط موجود اقتصادی توانستیم کشور را ساماندهی کنیم گفت: با تمام فعالیت‌هایمان رشد اقتصادی منفی 6.8 درصدی را در سال 91 به رشد 7.4 درصدی مثبت رساندیم.

طیب‌نیا ادامه داد: در سال جاری 745 هزار شغل ایجاد شد که در شش ماه سال جاری از آن میزان 655 هزار شغل به طور خالص ایجاد شد که البته در این شرایط یک رکورد به حساب می‌آمد.

وزیر اقتصاد با اشاره به صادرات در کشور گفت: خوشبختانه صادرات کشور رشد بالای 30 درصد را داشته و تراز تجاری کشور را مثبت کرده است که در کل سالهای انقلاب، کشور چنین وضعیتی را از لحاظ رشد اقتصادی کاهش نرخ تورم را نداشته‌ایم.

طیب‌نیا با تأکید بر اینکه همه این توفیقات حاصل یکپارچگی بوده است تصریح کرد: همه اقدامات ما در راستای خدمت‌رسانی به مردم بوده و بنده نیز از این موضوع مستثنی نیستم.

وزیر اقتصاد درباره پیش‌بینی رشد اقتصادی در سال آینده گفت: در خصوص رشد اقتصادی 5 درصدی آنچه گفته شد پیش‌بینی نبود، بلکه ما در این زمینه هدف‌گذاری کردیم و با توجه به گسترده‌ترین تحریم‌ها و شدیدترین تکانه‌های نفتی به اهداف خود رسیدیم.

طیب‌نیا با انتقاد از یکی از روزنامه‌های کشور که درباره انعکاس سخنانش بی‌ اخلاقی کرده بود گفت: در حاشیه یک مراسمی مباحثی مطرح شد که توسط این روزنامه مورد تحریف قرار گرفت، این موضوعات باعث فشارهایی به دولت می‌شود که اجازه نمی‌دهد کارهای خود را انجام دهند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه با رشد اقتصادی می‌توانیم به هدف پیش‌بینی شده در برنامه ششم توسعه دست پیدا کنیم گفت: در اجلاس بانک جهانی همه حاضران اقرار کردند که موفق‌ترین کشور در برابر تکانه‌های نفتی و کاهش قیمت نفت ایران بود و کمترین آسیب را متحمل شد در حالیکه تحریم‌ها ادامه داشت و آثار آن تاکنون مشهود است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محموداعرابی
۲۰:۴۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
شما از این تعداد تنها 50 فقره رو نام ببر.
آمار رو بذارین کنار...
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۰۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
745 هزار و یکی
آخرین اخبار