اصفهان؛

برنامه فولاد مباركه برای دستیابی به بازار ۴۰۰ ميليون نفری400 میلیون نفری منطقه

دستیابی به بازار ۴۰۰ميليون نفري منطقه، از جمله برنامه های راهبردي اين شرکت به عنوان مسئول اصلي شبکه توزيع فولاد مبارکه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مديرعامل فولاد متيل افزود: فولاد مبارکه از دو گروه مشتري برخوردار است، عمده و خرد که مشتريان عمده به صورت مستقيم از طريق معاونت فروش خريد میکنند، اما مشتريان خرد اين شرکت از طريق مرکز خدمات فولاد مبارکه که در اقصي نقاط کشور و در مراکز استانها ايجاد شده اند، خريد خود را انجام میدهند.

علي بيات ماکو، شرکت صنيع کاوه، آهن و فولاد طوس، آهن و فولاد اصفهان، فولاد درخشان اراک و فولاد سهند را از جمله مراکز خدماتي (سرويس سنترهاي) فولاد مبارکه برشمرد و تصريح کرد: همچنين در مازندران، يزد، کرمان و اهواز نيز مراکز خدمات بزرگ ايجاد شده اند.

وی گفت : به عنوان مثال محصولات مبارکه از کارخانه به وسيله واگن به مراکز خدمات منتقل شده و از اين پتانسيل میتوانیم در حمل ترکيبي استفاده کنيم.

مديرعامل فولاد متيل در خصوص صادرات محصولات مبارکه افزود: در سال ۲۰۱۶ شرکت پاسيفيک وابسته به فولاد متيل بيش از ۲۰۰ هزار تن محصولات مبارکه و هرمزگان را به ترکيه، تايلند و کشورهاي جنوب خليج فارس صادر کرد.

بیات ماکو تصريح کرد: صادرات به کانادا نيز در دستور کار شبکه توزيع ما قرار دارد، اما مشکلات بانکي به صورت کامل تاکنون مرتفع نشده و همچنان در بازرگاني خارجي از جمله با کشورهاي حوزه خليج فارس با مشکلات بانکي مواجه هستيم.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون گشايش خوبي براي فعاليت مالي با بانکهای ايتاليايي صورت گرفته است که از نتايج برجام محسوب میشود.

مدیر عامل فولاد متیل گفت: آهن و فولاد اصفهان به دليل برخورداري از موقعيت استراتژيک مناسب میتواند به عنوان انبار فولاد مبارکه استفاده شود ، چراکه فولاد مبارکه به طور مداوم در حال توسعه است.

بیات ماکو افزود: آهن و فولاد اصفهان میتواند به عنوان انبار اسلب و محصولات فولاد مبارکه استفاده شود، از اين رو به عنوان بندر خشک براي فولاد مبارکه هدف گذاري شده است.

وی تصريح کرد: هم اکنون مطالعاتي نيز در بخشهایی از کشور از جمله بندر چابهار در راستاي برنامه های توسع های فولاد متيل صورت گرفته است.

مدیر عامل فولاد متیل با بيان اينکه هدف شرکت دستیابی به بازار منطقه در ۵ سال آينده است، گفت: به همين منظور براي بازار عراق، بخشي از ترکيه، افغانستان، پاکستان، کشورهاي شمالي و حاشيه خليج فارس بايد برنامه ريزي صورت گيرد.

بیات ماکو خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه و زیرمجموعه های اين شرکت به علت فضاي رقابتي، کاملاً شفاف عمل میکنند، از اين رو فرار مالياتي نيز ندارند و اين در حالي است که برخي از شرکتهای رقيب ما قانون گريزند و پايبند به پرداختهای قانوني و ماليات بر ارزش افزوده نيستند و اين امر رقابت را براي ما مشکل میکند.

وی در خصوص انتقاداتي که به قيمت محصولات فولاد مبارکه در بازار وارد است، تصريح کرد: ما انتظار داريم که بخشهای ديگر صنعتي از فولاد مبارکه به عنوان شرکتي پيشرو دفاع کنند، چراکه فولاد مبارکه يعني فولاد ايران که بيش از ۵۰ درصد توليد فولاد کشور را بر عهده دارد و طرحهای توسعه و فعالیتهای اين مجموعه اگر بي نظير نباشد، در داخل کشور کم نظير است.

مدیر عامل فولاد متیل خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه يک برند بین المللی است و سيستم نرخ گذاري فولاد مبارکه کاملاً علمی و بر اساس قیمتهای روز و متأثر از قیمتهای جهاني است.

بیات ماکو در خصوص تأثیر رشد نرخ ارز بر بازار فولاد نيز گفت: بر اساس نظر کارشناسان، نرخ ارز بايد با تورم داخلي افزايش پيدا میکرد که اين اتفاق محقق نشده است، از سويي ديگر تحولات جهاني نيز از جمله نرخ طلا، انتخابات رياست جمهوري آمريکا و همچنين نرخ برابري دلار با ساير ارزها موجب بر هم زدن موازنه جهاني شد که مجموعه اين عوامل در رشد نرخ ارز در داخل کشور تأثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به پيش بيني قیمتها در بازار فولاد کشور گفت: با توجه به شرايط حاکم پيش بيني میشود که قيمت فولاد از روند رو به رشد ملايمي تا پايان سال برخوردار شود .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار