گزینه سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران گفت: هدف من از حضور در ایران این است که بتوانم سطح والیبال ایران را بهتر بشناسم.

استویچف: برای شناخت بهتر والیبال ایران اینجا هستمبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رادوستین استویچف، گزینه سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران در حاشیه تماشای هفته بیستم لیگ برتر والیبال در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: هدف من از حضور در ایران این است که بتوانم سطح والیبال ایران را بهتر بشناسم و نسبت به بازیکنان و تیم‌های ایرانی شناخت بیشتری پیدا کنم.

وی ادامه داد:از فدراسیون والیبال ایران برای اینکه من را به ایران دعوت کرد تشکر می‌کنم. من پیش از این شناختی نسبی نسبت به والیبال ایران داشتم و به خوبی می‌دانستم که این تیم یکی از تیم‌های خوب جهان است اما حضورم در ایران قطعا به شناخت بیشتر من کمک خواهد کرد.

استویچف افزود: تماشای یک مسابقه لیگ برتر والیبال برای در راستای شناخت من مفید بود. بیش از این هم از اردوی تیم ملی نوجوانان و چند تیم باشگاهی دیدن کردم و با مربیان ایرانی صحبت کردم اما باز هم به زمان بیشتری برای شناخت بهتر نیاز دارم.
گزینه سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران در ادامه گفت: هنوز برای اینکه نظرم را درباره والیبال ایران بدهم زود است و نیاز دارم که بازی‌های بیشتری را تماشا کنم.

این مربی بلغاری درباره ارزیابی‌اش از امکانات فدراسیون والیبال گفت: فکر می‌کنم فدراسیون امکانات و شرایط لازم برای موفقیت تیم ملی کشورش را دارد و اطمینان دارم که والیبال ایران با برنامه رعایت شده و منطقی به این سطح و جایگاه رسیده است.
استویچف اضافه کرد: به اعتقاد من برای موفقیت ورزشی مانند والیبال نیاز است که عوامل متعددی دست به دست هم بدهد و تنها برنامه ریزی و امکانات فدراسیون شرط نیست.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های 10 سال اخیر والیبال ایران بسیار زیاد بوده است و به گوش همه جهان هم رسیده است. همه والیبال جهان می ‌دانند که والیبال ایران چقدر قدرتمند است. با این حال اهداف من باید با اهداف فدراسیون والیبال هماهنگ باشد. یکی از اهداف که فدراسیون والیبال ایران تعیین کرده این است که تیم ایران در جمع 4 تیم برتر جهان باشد. من هم به این هدف احترام می‌گذارم و سطح والیبال ایران را هم می‌دانم.

استویچف در پاسخ به این سوال که چقدر در بین گزینه‌های مدنظر فدراسیون والیبال برای خود شانس قائل است، گفت: پاسخ به این سوال مشکل است و من نمی‌توانم با 2 روز حضور در ایران به این سوال جواب بدهم. بهتر است این سوال از رییس فدراسیون والیبال پرسیده شود.
این مربی بلغاری در ادامه گفت: من کاملا به پیشرفتی که والیبال ایران در چند سال اخیر بدست آورده است احترام می‌گذارم و معتقدم فدراسیون ایران به خوبی می‌داند باید چه کار کند و چه عواملی برای رسیدن به موفقیت لازم است. در این میان باید در نظر داشت که یکی از عوامل موفقیت بدون شک داشتن مربی خوب است.

وی افزود: من نمی‌دانم که در نهایت انتخاب خواهم شد یا نه. اما معتقدم که هر مربی که هدایت تیم ملی ایران را عهده‌دار می‌شود باید در حد و اندازه‌‌های ایران باشد. همان تیمی که به پیشرفت‌های مهم و بزرگ رسیده است.

استویچف ادامه داد: هر مربی که هدایت تیمی مانند ایران را قبول می‌کند باید بداند که چقدر زمان نیاز است تا لیگ و بازیکنان را زیر نظر بگیرد. این یک عامل مهم است که هر مربی حرفه‌ای کاملا نسبت به آن آگاهی دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار