عملیات گسترده پلیس آلمان علیه یک گروه تروریستی

نیروهای امنیتی آلمان در راستای تحقیقات از یک گروه افراطی چندین خانه را در شش ایالت این کشور تفتیش کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ نیروهای امنیتی آلمان در راستای تحقیقات از یک گروه راستگرای افراطی مظنون به طرح ریزی حملات مسلحانه علیه پلیس، یهودیان و پناهجویان،  چندین خانه را در شش ایالت این کشور تفتیش کردند. 

دفتر دادستان کل آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد در حدود 200 نیروی پلیس در این عملیات سراسری که صبح چهارشنبه انجام شد شرکت داشتند. بر اساس این بیانیه، 12 ساختمان محل سکونت اعضای اصلی این گروه افراطی موسوم به رایش برگر (شهروندان رایش) تفتیش شد. پلیس مظنون است که اعضای این گروه برای انجام عملیات تروریستی سلاح و مهمات تهیه کرده بودند. 

دفتر دادستان کل آلمان افزود هدف از این عملیات، جمع‌آوری مدارک بیشتر درباره تاسیس این گروه، نقشه‌های مجرمانه آن و هرگونه سلاح بود.

هنوز مشخص نیست که پلیس آلمان در این عملیات‌ها کسی را دستگیر کرده است یا خیر.

بنا بر اعلام دفتر دادستانی، این افراد عمدتاً از طریق شبکه‌های اجتماعی با هم ارتباط نزدیکی داشته‌اند و احتمال می‌رود برنامه‌ریزی برای انجام حمله‌های مسلحانه را از بهار 2016 شروع کرده باشند.

این گروه دولت کنونی آلمان را غیرمشروع می‌داند و معتقد است آلمان نازی علی‌رغم شکست در جنگ جهانی دوم همچنان برقرار است. 

آژانس امنیت داخلی آلمان سال گذشته و بعد از ورود بیش از یک میلیون پناهجو به این کشور درباره افزایش خشونت راستگرایان افراطی هشدار داد و خواهان اتخاذ اقداماتی جدی برای جلوگیری از پیدایش «ساختارهای تروریستی راستگرا» شد.

روزنامه تگساشپیگل آلمان به نقل از منابع امنیتی گزارش داد شمار راستگرایان افراطی از 11 هزار و 800 نفر در سال 2015 میلادی به 12 هزار و 100 نفر در سال 2016 رسیده است.

با وجود این، مقام‌های آژانس امنیت داخلی آلمان درباره این آمارها هیچ اظهارنظری نکردند.

پلیس آلمان سال گذشته یک گروه پیکارجوی راستگرا به نام «انجمن قدیمی» را متلاشی کرد و در خصوص احتمال پیدایش گروه‌های مشابه در دیگر نقاط این کشور هشدار داد.

عملیات روز چهارشنبه با مشارکت حدود 200 مأمور پلیس در برلین و ایالت‌های بادن‌وورتمبرگ، براندنبورگ، نیدرزاکسن، راینلاند فالتس و زاکسن‌آنهالت انجام شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار