امداد رسانی به بیش از 8 هزار نفر در سیل/نجات سه خانواده گرفتار در سیلاب/بازگشایی تمامی محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان امداد ونجات عملیات سیل و آبگرفتگی در 6 استان را تشریح کرد .

امداد رسانی به بیش از 8 هزار نفر در سیل / تداوم امدادرسانی در 3 استان
مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، با اعلام این خبر اظهار داشت: از تاریخ یکم تا 7 بهمن ماه (ساعت 07:00) 6 استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان ، کرمان، فارس، خراسان جنوبی و رضوی متاثر از سیل و آبگرفتگی شدید شدند.

وی با اشاره به 20 شهرستان درگیر در سیل و آبگرفتگی (جاسک، سیریک، میناب، رودان، حاجی آباد، دلگان، کنارک، ایرانشهر، نیکشهر، چابهار، خاش، سرباز، سیب و سوران، منوجان، قلعه گنج، کوهبنان، داراب، سربیشه، خواف و تایباد ) افزود: تاکنون به 8 هزار و 682 نفر در 149 شهر و روستا امداد رسانی شده است.

سلیمی بیان داشت: تعداد 4 هزار و 181 نفر اسکان اضطراری یافته و 73 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شد .

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه از 60 واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفته، تصریح کرد: امداد رسانی در سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و کرمان همچنان ادامه دارد .


*نجات خانواده 6 نفره سراوانی گرفتار درسیلاب

نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در عملیات امداد و نجات یک خانواده 6 نفره اهل سراوان را از خطر فرو رفتگی در گل و لای نجات دادند.

محمداکبر چاکرزهی فرماندار خاش گفت: این خانواده که با یک دستگاه تویوتا در حال سفر بودند به دلیل نا آشنایی با منطقه و تردد در مسیر خاکی که بر اثر بارندگی‌های چند روز اخیر باتلاقی شده در منطقه شوره زار بوتگان بخش مرکزی خاش در گل و لای فرو رفتند. 

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان خاش بیان کرد: عملیات امداد و نجات برای کمک به این خانواده گرفتار در گل و لای ساعت 17 و 58 دقیقه شروع و تا ساعت 19 و 30 دقیقه ادامه داشت. 

وی با قدردانی از تلاش های خوب و ارزشمند 2 تیم 7 نفره از امدادگران جمعیت هلال احمر خاش برای کمک به این خانواده اظهار داشت: محورهای فرعی مانند بوتگان، اطراف کارخانه سیمان، کلکلی، شوگه، محمدی و میرزا آباد، سید آباد و زمین های واقع در مسیر قدیمی جاده خاش به سراوان که خاکی و شوره زار است فعلا برای تردد مناسب نیستند. 

چاکرزهی ادامه داد: به دنبال بارش های اخیر و جاری شدن سیلاب آب اکثر مسیل ها از شهر خاش به سمت همین مناطق هدایت می شود که با پخش سیلاب این محورهای فرعی برای عبور خودرویی و پیاده شرایط مساعدی ندارند. 

فرماندار خاش همچنین به خانوارهای خاشی و نیز سایر هم استانی ها هشدار داد: با توجه به وقوع بارش ها و پر آب شدن سدها و بندهای خاکی از نزدیکی به این مکان ها و شنا کردن بصورت جدی اجتناب کنند تا از خطرات و حوادث پیش بینی نشده در امان بمانند. 

* امدادرسانی ها در سیستان و بلوچستان ادامه دارد 

رسول راشکی مدیر عامل سازمان هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد: 591 روستا به دنبال آبگرفتگی، امداد رسانی شده است .

وی افزود : این امداد رسانی در روستاهای خاش ، دلگان ، سرباز ، نیکشهر ، فنوج ، راسک نیک سوران و قصر قند انجام شده است .

راشکی گفت :در عملیات یاد شده 162 تیم عملیاتی در قالب 824 نجاتگر و 158 پرسنل هلال احمر مشارکت داشتند .

وی خاطر نشان کرد :به  تعداد یک هزار و 675 نفر امدادرسانی شده که از این تعداد یک هزار و 186 نفر اسکان اضطراری یافتند .

رسول راشکی  مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان تصریح کرد: با توجه به آمادگی نیروهای امدادی خوشبختانه میزان تلفات جانی در این حادثه بسیار ناچیز بوده است و در این مدت ۱۶۲ تیم امدادی مشتمل بر هزار و ۸۲۴ امدادگر و ۱۲۷ دستگاه خودرو کار خدمت رسانی را به هفت هزار و ۷۷۵ نفر سیل‌زده استان انجام داده اند.

انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۵
خدا کنه همون طور که به کسبه بلاسکو دولت رسیدگی کرد به این هموطنان هم رسیدگی کنه....ایران تنها تهران نیست.