بندرعباس؛

بهره برداری از طرح سوخت رسانی به کشتی های عبوری با حضور وزیر کار

طرح سوخت رسانی به کشتی های عبوری در خلیج فارس امروز با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سلخ قشم به به بهره برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،با بهره برداری از طرح سوخت رسانی شرکت ستاره قشم در منطقه سلخ ، قشم به کانون مهم سوخت رسانی کشتی های عبوری از خلیج فارس (بانکرینگ) در سواحل ایران تبدیل می شود. 

احمد سرکَندی مدیرعامل شرکت سوخت رسانی و خدمات ستاره قشم گفت:این طرح مهم نفتی با 850 میلیارد ریال اعتبار با مشارکت 60 درصدی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ،25 درصدی سازمان منطقه آزاد قشم و 15 درصدی شرکت ملی نفتکش ایران اجرا شده است. 

وی افزود: در اجرای این طرح در زمینی به مساحت 12 هکتار در روستای سلخ ، 10 مخزن ذخیره سوخت به ارتفاع 9 متر و قطر 27 متر ساخته شده است . 

سرکَندی گفت: ظرفیت ذخیره سازی مرحله نخست طرح سوخت رسانی به کشتی های عبوری از خلیج فارس 52 هزار و 600 متر مکعب سوخت سنگین و گازوئیل است که ظرفیت سوخت رسانی تا یک میلیون تن را در سال دارد. 

مدیرعامل شرکت سوخت رسانی و خدمات ستاره قشم افزود: با تکمیل مراحل سوم و چهارم این طرح تا دو سال آینده و افزایش مخزن ها ، ظرفیت ذخیره سوخت در بندر سلخ قشم به 750 هزار تن افزایش خواهد یافت. 

احمد سرکَندی گفت: تکمیل پست اسکله ها و موج شکن ها مرحله دوم این طرح است که تا یک سال دیگر به بهره برداری می رسد. 
مرحله دوم طرح سوخت رسانی سلخ ساخت دو موج شکن است که موج شکن اول هزار و 650 متر طول دارد که اکنون هزار و 200 متر آن ساخته شده است. 

وی افزود: موج شکن دوم نیز 600 مترطول دارد که 400 متر آن در مرحله نخست تکمیل شده است که با تکمیل موج شکن اصلی و فرعی ، حوضچه آرامش برای پهلوگیری کشتی ها ایجاد می شود. 

مدیرعامل شرکت سوخت رسانی و خدمات ستاره قشم گفت: این طرح دارای دو اسکله در کنار موج شکن اصلی و 5 اسکله در بخش پسکرانه حوضچه آرامش است که دو اسکله 10 هزار تنی و 35 هزار تنی را شامل می شود. 

طرح سوخت رسانی به کشتی ها را شرکت ستاره قشم از سال 87 آغازکرده است . 

روستای سلخ در 70 کیلومتری قشم قرار دارد. 

موقعیت منطقه سلخ جزیره قشم برای سوخت گیری در مقایسه با بندر فجیره امارات عربی متحده عربی به علت کاهش 400کیلومتری (260 مایلی) در رفت وبرگشت برای کشتی ها مقرون به صرفه است. 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.