اصفهان؛

فضای مجازی ریشه در تاریخ بشریت دارد

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت: بر خلاف تصور عموم فضای مجازی یک گذاره جدید نیست و ریشه در تاریخ بشریت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی ناجی  امروز در نخستین همایش روانشناسی فضای مجازی با بیان این‌که مؤلفه‌های دنیای مجازی وارد دنیای حقیقی شده است، اظهار کرد: بر خلاف تصور عموم فضای مجازی یک گذاره جدید نیست و ریشه در تاریخ بشریت دارد.

وی با اشاره مثال‌هایی از تفکر مجازی در طول تاریخ افزود: اگر نگاهی داشته باشیم به ادبیات کهن، کتاب‌هایی مانند کلیله و دمنه را می‌بینیم که از زبان حیوانات سخن می‌گوید و دیگر قالب‌هایی که تفکر بشر در آن‌ها جلوه کرده و امروزه با توسعه فناوری دنیای مجازی وارد وسایل ارتباطی شد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: امروزه از اصطلاح واقعیت مجازی استفاده می‌شود چرا که دیگر فضای مجازی که جزء لاینفک زندگی انسان‌ها شده است.

ناجی با بیان این که وظیفه ما گوشزد کردن فرصت‌ها و تهدیدهایی است که می‌تواند جامعه را دچار انحراف کند، تصریح کرد: جالب اینکه افرادی که ناآگاهانه وارد می‌شوند متوجه آسیبی که دیده‌اند نیستند و این کار را برای حل مشکل سخت‌تر می‌کند.

 همایش روانشناسی فضای مجازی به همت اداره کل بهزیستی استان اصفهان و مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان با حضور مسؤولان و کارشناسان برگزار شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار