لزوم همکاری بیشتر شهرداری ها با مدارس

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: باتوجه به شرایط کنونی همکاری بیشتر شهرداری ها با مدارس برای بهبود فعالیت ها نیاز است.

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شوراهای آموزش و پرورش را پل ارتباطی بین دستگاهای اجرایی و مردم دانست و اظهار داشت: مسئولان هر منطقه در این شورا شرکت داشته همچنین در انجمن اولیا و مربیان مدارس نیز ظرفیت مناسبی برای بهبود فعالیت های شوراها است.

وی در خصوص پرداخت عوارض شهرداری ها که در قانون شوراها به آن اشاره شده، بیان کرد: سال ها پیش ساخت مدارس از طریق پرداخت عوارض شهرداری ها در تابلوی آن یا دیوار مدرسه مشخص بود که نشان از همکاری این نهاد با آموزش و پرورش است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: اکنون  به جهت وضعیت و امکانات مدارس نیاز به همکاری بیشتر شهرداری ها که خود زمانی فعالیت قابل قبولی در امر ساخت بنای مدرسه داشتند، احساس می شود.

میرزاده درباره برخورد با خاطیان از قانون شوراها در پرداخت عوارض عنوان کرد: در این زمینه هنوز مساله ای به مجلس ارجاع داده نشده ولی به طور کلی مجلس بر قوانینی که تصویب کرده قطعا نقش نظارتی داشته و با توجه به اینکه حجم قوانین بالا است بنابراین اولیا هرگونه  خدشه در اجرای قوانین را انعکاس دهند.

وی گفت: انتظار همکاری و مشارکت بیشتر شهرداری ها با مدارس وجود دارد تا شرایط مدرسه از نظر فضای آموزشی، بهداشت محیط و مواردی دیگر از این قبیل بهبود یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار