اگر همسر رفیق بازی دارید، بخوانید!

رفیق بازی همسر خود را با ابراز همدلی درمان کنید.

فاطمه عبدی روان‌شناس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دلایل گرایش برخی افراد متأهل به رفیق‌بازی، اظهار داشت: همان‌طور که خیلی از مسائل در زندگی شما با ازدواج تغییر می‌کند، روابط دوستانه شما هم ممکن است، تغییر کند. ولی برخی افراد فارغ از اینکه متأهل شده‌اند به رفیق‌بازی دوران مجردی خود ادامه می‌دهند.

وی در ادامه بیان داشت: داشتن دوست خوب در زندگی امری انکار نشدنی است ولی باید سعی شود چارچوب‌های معینی را برای دوستی‌های زمان متأهلی در نظر بگیریم.

این روان‌شناس با اشاره به دلایلی که ممکن است بعضی افراد درگیر این روابط دوستی شوند، گفت: افرادی که در گذشته والدین سختگیری داشتند معمولا هنگامی که وارد زندگی متأهلی می‌شوند در صدد بر می‌آیند عقده‌های باقیمانده از دوران مجردی خود را جبران کنند. 

عبدی در ادامه تصریح کرد: افرادی که همسرشان برای وی زمان کافی نمی‌گذارد و از نظر نیازهای روحی و عاطفی کمتر ارضا شده‌اند برای رفع نیازهایشان به سمت دوستان تمایل پیدا می‌کنند.

وی گفت: رفیق‌بازی گاهی اوقات تا جایی شدت پیدا می‌کند که روابط زن و شوهر رو به تیرگی می‌رود و در بدترین حالت زمانی‌ که مرد یا زن می‌بیند طرف مقابل به نیازهای روحی و جسمی‌اش بی‌توجه است دست به طلاق می زند.

این روان‌شناس تأکید کرد: ضربه دیگری که چنین افرادی بعد از جدایی در زندگی خود می‌بینند هنگامی است که متوجه می‌شوند دوستانی که زمانی سنگشان را به سینه می‌زدند بعد از ازدواج و برای جلوگیری از خراب شدن زندگی مشترکشان رابطه خود را با این افراد کم رنگ  می‌کنند.

وی در پایان گفت: اگر همسرتان این ویژگی‌ها را دارد نباید مدام آن‌ها را شماتت کنید. بلکه باید با مهر و محبت بیشتر ارتباط خود را با وی گسترده تر کنید. همچنین اگر همسر شما دوستان زیادی ندارد، می‌توانید به او برای گسترش روابطش کمک کنید. مثلا قرارهایی با دوستان متاهل خود بگذارید وبا آن‌ها به گردش بروید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
شوهرکیلوچند؟!!!
آخرین اخبار