نعمت زاده عنوان کرد:

قول می‌دهم سال آینده خودرو‌های یورو ۵ عرضه کنیم/ طرح كليد به كليد برای اولين بار كليد خورد+ عکس

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قراردادهای جدید منعقد شده با خودروسازان خارجی برای تولید خودرو با استاندارد یورو5 و یورو6 هدف‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی با محصولات ایران خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، هنرمندان و  مقامات کشوری و لشکری امروز کلید خورد.

در مراسم افتتاح این طرح جایگزینی 40 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در دستور کار قرار گرفته است، هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به مسئولیت اجتماعی شرکت‌های خودروساز در راستای نوسازی خودروهای فرسوده گفت: گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه نوسازی تاکسی های فرسوده پیش قدم شده و برای اجرای این طرح با چند بانک برای پرداخت وام به متقاضیان مذاکراتی انجام شده است.

وی در ادامه افزود: 63 هزار نفر در کشور تا کنون ثبت نام كرده اند كه همكاران ما در ايران خودرو تلاش کردند تا پروسه تعويض خودرو را تا یک ساعت كاهش دهند.

یکه زارع همچنین عنوان کرد: 10 هزار و 900 ثبت نام در تهران انجام شده كه در مجموع 9هزار و 400 خودرو جایگزین تحویل داده شده است.

وی تصریح کرد: در 315 شهر اين پروسه در حال انجام است و در بسياری از شهر ها مانند اسفراين و گچساران به تمام رسیده و بیشترین ميزان ثبت نام ها به ترتیب در شهر های تهران، تبريز، مشهد، كرج، شهريار، قم، شيراز، كرمانشاه و قزوين ثبت شده است.

اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز با اشاره به لزوم اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده به صورت گسترده گفت: ضمن حمایت از تولید و اشتغالزایی باید توجه ویژه ای به هوای پاک و کاهش آلایندگی ها داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدامات مناسب وزارت صنعت و خودروسازان در راستای کاهش آلایندگی خودروها گفت: دولت هم باید از تولیدکنندگان حمایت کند و تنها با ارتقا کیفیت خودروها نمی شود آلودگی هوا را کاهش داد بلکه باید کیفیت بنزین ها هم ارتقا پیدا کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به لزوم از رده خارج کردن موتور سیکلت های کاربراتوری گفت: امیدوارم سال آینده هیچ موتور سیکلت کاربراتوری اجازه تردد و شماره گذاری نداشته باشد.

*خودروهای فرسوده مقصر اصلی آلودگی هوا

علی محمد شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بیان کرد: دو چالش اساسی آب و آلودگی هوا در كشور جریان دارد که طي پژوهش ها انجام شده مشخص شد حدود 70 درصد الودگي ها مربوط به خودروهای فرسوده بوده و این عامل تا کنون مرگ 45 هزار نفر را در کشور به همراه داشته است.

وی در ادامه افزود: اين اقدام ايران خودرو در بهبود سطح شاخص هايي سلامت نقش بسزایی دارد و حدود 800 ميليون ليتر سوخت فسیلی در ماه که در کشور مصرف مي‌شود به این آلودگی ها دامن می زند.


پورمحمدی معاون توسعه امور توليدي سازمان برنامه بودجه نیز در این مراسم عنوان کرد: با جايگزيني هر خودرو فرسوده در سال 3هزار ليتر صرفه جويی در مصرف سوخت صورت می گیرد، كه با تحويل 45 هزار خودرو تا انتهای هفته آینده 145 میلیون ليتر صرفه جویی اتفاق می افتد.

*تولد خودروهای برقی و هیبریدی باید در دستور کار قرار گیرد

در همین راستا معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست با اشاره به دست آوردهای عظیم دولت در ارتقا کیفیت خودروها و سوخت گفت: کارهای ویژه ای در دولت یازدهم برای ارتقا کیفیت بنزین و خودروها انجام گرفته و باید در فاز بعدی به سراغ تولید خودروهای برقی و هیبریدی داشته باشیم تا خودروهای پاک بیشتر در کشور تردد داشته باشند.

وی ادامه داد: باید نوسازی تاکسی ها را در اتوبوس ها، مینی بوس ها  و کامیونهای فرسوده ادامه دهیم تا اشتغال در بخش تولید پایدار بماند و هوای کلانشهرها سالمتر شود.

*تسهیلات 16 درصدی برای تاکسیرانان

محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم جایگزینی 40 هزار دستگاه تاکسی فرسوده اظهارداشت: برای نوسازی وانت‌ها، اتوبوس‌، کامیون و کامیونت‌های فرسوده تصمیماتی داریم که بعضی از آنها هنوز اجرایی نشده‌اند.

وی ادامه داد: از معاون توسعه سازمان برنامه و بودجه می‌خواهیم که طی یک هفته آینده جلسه‌ای را برای جایگزینی وانت‌ها و اتوبوس‌های فرسوده برگزار کنند.

وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه مصوبات مربوط به این طرح تهیه شده و مقدماتش مصوب شده است، گفت: در مورد اتوبوس و کامیون‌ها باید تسهیلات بانکی بیشتری را پرداخت کنیم که در حال پیگیری است.

نعمت‌زاده در ادامه با بیان اینکه صنایعی که خود را با پیشرفت زمان تطبیق ندهند، محکوم به فنا هستند، گفت: گاهی می‌گویند چرا فلان کارخانه که قدمت 50 ساله دارد حالا تعطیل شده؟ در پاسخ به این افراد باید بگوییم که چون این کارخانه خود را بروزرسانی نکرده بود.

وی تصریح کرد: برخی کارخانه‌ها نیز برنامه بروزرسانی را اجرا کرده‌اند که طی هفته جاری برنامه رونمایی از چند محصول تولیدی آنها در صنعت لوازم خانگی را خواهیم داشت.

نعمت‌زاده با بیان اینکه قول می‌دهیم سال آینده خودروهای جدید با استاندارد یورو5 را به بازار عرضه کنیم، گفت: قراردادهای جدید منعقد شده با خودروسازان خارجی برای تولید خودرو با استاندارد یورو5 و یورو6 هدف‌گذاری شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به انعقاد قرارداد با 2 موسسه تحقیقاتی و طراحی موتورهای پیشرفته اروپایی، گفت: موتورهای 3 سیلندر کم مصرف با قدرت تا 160 اسب بخار در این قراردادها مدنظر بوده است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد ایران خودرو با یک شرکت آلمانی و سایپا با یک شرکت اتریشی در این زمینه گفت: این قراردادها تا 2 سال آینده به نتیجه می‌رسند.

وی همچنین با اشاره به همکاری صنعت خودروی ایران با موتورسازان دیزلی دنیا گفت: تولید اتوبوس و کامیون با استاندارد یورو5 و یا استاندارد یورو4 به اضافه فیلتر ذرات شروع شده و این خودروها به بازار عرضه خواهند شد.

نعمت‌زاده با بیان اینکه ثبت سفارش موتور سیکلت‌های کاربراتوری از ابتدای تیرماه متوقف شده است، افزود: تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری آغاز شده است.

وی همچنین از تولید 15 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در کشور طی سال جاری خبرداد و از شریعتمداری و ابتکار به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست خواست تا روند اجرای بسته حمایت از تولید خودروهای برقی و هیبریدی سرعت بگیرد.

وی توضیح داد: این بسته حمایتی اوایل سال 93 به دولت ارائه شد که رفت و برگشت‌های زیادی داشت ولی امیدواریم به زودی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در چین برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی 16 هزار دلار یارانه پرداخت می‌شود، گفت: برای موفقیت در این زمینه باید یک مسیر 5 ساله را طی کنیم.

وی در پایان گفت: گاهی می‌گویند چرا خودروها این‌همه کشته در جاده‌ها می‌دهند، این افراد را رانندگان می‌کشند نه خودروها.

وزیر صنعت ادامه داد: گاهی راننده خواب آلود است یا آجیل می خورد، رادیو تنظیم می‌کند و یا با بچه اش سرگرم است و در نهایت منجر به حادثه می‌شود.

وی تأکید کرد: تمام حوادث از لحاظ علمی و صنعتی قابل پیشگیری هستند.






انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۱۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
واسه تعویض کامیون اگه ولو اف هاش.اسکانیا.بنز الکتروس.داف و رنوت باشه..کامیونداران تعویض کامیون اسقاط رو انجام میدن البته با شرایط خوب و اقساط سبک که کمر شکن نباشه ...راننده کامیون شب و روز تو کوه و بیابان باید نون در بیاره...کامیون چینی چه برسه به اطاق یا شاسی یا گیربوکس فرق نمی کنه نون بده و قسط بده نیست..کامیون چینی به طور کامل همچیش ظعیف است...
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۹:۴۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
خواب یک امر طبیعی هست و خودرو های بروز وقتی راننده پشت فرمون خواب میره خودش با میزنه کنار . خودرو های داخلی چرا با کوچکترین تصادف آدم کشته میشه . شورلت تو یه تست 16 تن فشار روی سقف خودروی خودش فشار وارد کرد ولی سقف ماشین پایین نیومد . من جرات نمیکنم به پراید تکیه بدم بدنش میره تو . معلوم نیست حلب روغن جامد استفاده میکنه تو بدنش چی استفاده میکنه .
چرا خودروی مهندس جمشید آرین رو راه نمیندازن .
آخرین اخبار