برنامه‌های متفاوت شبکه آموزش در ایام دهه فجر

برنامه‌های شبکه آموزش سیما همزمان با ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر رنگ و بوی مناسبتی می‌گیرد.

برنامه های متفاوت شبکه آموزش در ایام دهه فجربه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش سیما؛ سری جدید برنامه «قند پهلو» به تهیه‌کنندگی امیر قمیشی همچنان با اجرا و سردبیری رضا رفیع برای پخش در ایام دهه فجر از شبکه آموزش تولید می‌شود، همچنین قرار است «قند پهلو» ویژه ‌برنامه‌ای برای عید نوروز نیز داشته باشد.

«قند پهلو» 

در سری جدید «قند پهلو»، شهرام شکیبا و ناصر فیض نیز به‌عنوان داور حضور خواهند داشت. «قند پهلو» یک مسابقه تلویزیونی است که محوریت آن پرداخت به موضوع شعر و ادبیات طنز است.

«صبحی دیگر»

برنامه صبحگاهی «صبحی دیگر» با اجرای نیما کرمی و علی نیکزاد از باسابقه‌ترین برنامه‌های صبحگاهی تلویزیون، قرار است در ایام دهه فجر به‌ صورت مناسبتی و با توجه به موضوعات مرتبط با این ایام روی آنتن برود و تغییر رویکرد دهد. برنامه زنده «صبحی دیگر» هر روز ساعت ۹:۳۰ از شبکه آموزش روی آنتن می‌رود.

«سفید»

برنامه «سفید» هم به تهیه‌کنندگی سعید بشیری و داوود آجرلو، هرشب ساعت ۲۳ از شبکه آموزش روی آنتن می‌رود. این برنامه که هر شب به یکی از موضوعات فرهنگ و هنر می‌پردازد، در ایام دهه فجر نگاهی به هنر انقلاب دارد و آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. در این برنامه به هنرهای تجسمی، ادبیات، انیمیشن، معماری و... پرداخته می‌شود و به‌طور کلی جریان‌های روز هنری و فرهنگی در برنامه «سفید» دنبال می‌شود.

«طرح، رنگ، نقاشی»

برنامه «طرح، رنگ، نقاشی» به تهیه‌کنندگی حمید علیزاده که گام جدیدی در نقاشی نوین و کار گروهی است، هر روز ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه آموزش پخش می‌شود. به‌ گفته مدیر گروه مهارت‌های تخصصی و عمومی شبکه آموزش، قرار است این برنامه نیز در ایام دهه فجر رنگ‌و‌بوی مناسبتی به خود بگیرد.

«همیشه خونه»

برنامه «همیشه خونه» با ویژگی تراز انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر با دعوت از خانواده هایی که به نوعی به انقلاب مربوط بوده و پیوند خورده اند، به صورت ویژه به  نمونه ها و ثمرات انقلاب اسلامی می پردازد.

در این برنامه قرار است با نگاه توسعه ای، به ایران سال  57 تا 95 و زاوایای رشد کشور پرداخته شود.

در بخش های دیگر برنامه گزارشات مردمی و معرفی کتاب نیز حال و هوای انتقلابی می گیرد.
 
برنامه «همیشه خونه» به تهیه کنندگی مجید صحاف هر شب ساعت 21 از شبکه آموزش سیما پخش می شود.

انیمیشن «پاییز گرم» محصول مرکز صبا به کارگردانی علیرضا اخباری شامل 12 برنامه 20 دقیقه ای هر روز ساعت 8:10  از شبکه آموزش سیما پخش می شود.

 مستند «هزار فامیل»

مستند «هزار فامیل» با موضوع استبداد و فساد خاندان پهلوی و تاثیرات آن بر روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور در ایام دهه فجر هر روز  ساعت  16:50  از شبکه آموزش سیما  پخش می‎شود.

«به روايت دربار» عنوان مستندی است كه به وضع دربار شاه و فساد موجود در اركان سياسی كشور در حكومت پهلوی می‌پردازد. البته با این تفاوت که این بار نزدیکان این حکومت آن دوران را روایت کرده‌اند.

این مستند در ایام دهه فجر هر شب ساعت  20:25 از شبکه آموزش سیما پخش می شود.

انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار