بندرعباس؛

بهره برداری بیش از 140 طرح عمرانی در حوزه صنعت معدن و تجارت

به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی صد و چهل و چهار طرح عمرانی با دو میلیارد و سیصد و شصت و شش هزار تومان اعتبار به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: با اجرای این طرح ها برای بیش از هزار و سیصد نفر در استان اشتغالزایی می شود.

وی گفت: در دهه فجر امسال هم برای نخستین بار نمایشگاه تخصصی معدن با حضور 80 شرکت داخلی و خارجی از 12 بهمن به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاهها واقع در سه راه جهانبار بندرعباس دائر می شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان افزود: این نمایشگاه در حوزه های اکتشاف و استخراج و فرآوری، آتشباری و تجهیزات ایمنی ، ماشین آلات و ادوات معدنی وواحدهای زنجیره تامین برگزار می شود.

قاسمی افزود:در نه ماه امسال بیش از سی و یک هزار تن کالای غیر نفتی از بنادر استان صادر شد که از نظر دلاری 62 درصد و از نظر وزنی 56 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است.

وی گفت: عمده کالاهای صادراتی غیر نفتی سنگ اهن، گچ، مرمر ، آهن ،فولاد، میوه و تره بار ،خشبار، قیر نفت است که به کشورهای امارات متحده عربی، چین و هند صادر می شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون بیش از 150 هزار بازرسی از واحدهای صنفی گفت: بیش از هفت هزار پرونده تخلفاتی به ارزش ریالی 464 میلیارد ریال تشکیل شده است.

قاسمی افزود: از اول اسفند امسال هم طرح نظارت ویژه نوروزی در استان آغاز می شود.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.