مشاهیر حوزه پزشکی به ایران می‌آیند/ حضور متخصصان خارجی در کنگره جراحان دهان، فک و صورت

كنگره بين‌المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ايران در هتل المپيک تهران با حضور تعداد زيادی شركت‌كننده داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پانزدهمین كنگره بين المللي انجمن جراحان دهان، فك و صورت ايران چهار روز متوالي از 19 تا 22 بهمن ماه امسال در هتل المپيك تهران با حضور 15 سخنران مطرح جراحی فک و صورت از آمريكا، بلژيك، آلمان، هند، ايتاليا، سوئيس و اتريش برگزار می‌شود.

قرار است پيشكسوتان رشته جراحي دهان، فك و صورت در اين كنگره سخنرانی کنند.

از طرفی امسال براي نخستين بار متخصصان رشته هاي پزشكي مغز و اعصاب، چشم پزشكي، گوش و حلق و بيني و بيهوشي براي تبادل اطلاعات به اين كنگره دعوت شده اند چرا كه حوزه جراحي دهان، فك و صورت نزديك ناحيه جمجمه، مغز، چشم ، گوش و حلق و بيني است و همين امر نيازمند ارتباط عميق برخي از تخصص ها با جراحي دهان، فك و صورت است. 

دبير اجرايي پانزدهمين كنگره بين المللي انجمن جراحان دهان، فك و صورت ايران در آستانه برگزاري اين كنگره درباره ويژگي ها و رهاوردهای آن گفت: هر سال همزمان با برگزاري كنگره بين المللي انجمن جراحان دهان، فك و صورت 2 همايش نيز داريم. امسال هفتمين همايش بين المللي ايمپلنت خليج فارس و پنجمين همايش محققين جوان دهان، فك و صورت از تاريخ 19 تا 22 بهمن امسال در محل هتل المپيك برگزار مي شود.

گفتنی است؛ 4 تن از بزرگترين جراحان فك و صورت دنيا به ايران مي آيند. «اليس» و «لاسكين» از جمله بزرگ ترين و قديمي ترين جراحان دنيا هستند كه تكست بوك و كتاب هاي مرجع زيادي به رشته تحرير در آورده اند. همچنين پروفسور «ممارتس» از كشور بلژيك كه او نيز از بزرگ ترين جراحان فك و صورت اروپا است به ايراد سخن خواهد پرداخت. همه شركت كننده ها در حوزه فعاليت شان شاخص و برجسته هستند. البته پنج ميهمان ايراني مقيم خارج از آمريكا و بلژيك و آلمان نيز به كنگره دعوت شده اند.

دبير اجرايي اين كنگره اضافه کرد: در حاشيه كنگره، نمايشگاه تجهيزات و مواد دندانپزشكي و پزشكي هم برگزار مي شود كه شركت كننده هاي كنگره مي توانند از اين نمايشگاه بازديد كنند.

وي با بيان اينكه موضوع جراحي ايمپلنت دهان و دندان از مباحث اصلي كنگره امسال است، گفت: كارگاه هاي جانبي براي شركت كننده هاي كنگره بين المللي جراحي فك، صورت و دهان در نظر گرفته ايم كه عمدتا مربوط به ايمپلنت و معرفي سيستم هاي ايمپلنت مختلف است.

دكتر شريفي با اشاره به اينكه حدود 10 جراحي «زنده» در ايمپلنت در حين كنگره براي شركت كننده ها آموزش داده مي شود، اظهار داشت: جراحي «زنده» براي كساني كه مي خواهند روش هاي جراحي ايمپلنت را ببينند،.آموزش داده خواهد شد.

دبير اجرايي پانزدهمين كنگره جراحان فك، صورت و دهان در ادامه به وجود كارگاه هاي اختصاصي براي جراحان دهان، فك و صورت اشاره و عنوان كرد: كنگره امسال با شعار « 3T» كه مخفف تكنيك و تكنولوژي و ترند است برگزاري مي شود. به عبارتي تلاش كرده ايم محور اصلي  موضوعات كنگره در زمينه بكارگيري همزمان تكنولوژي در كنار تكنيك هاي مختلف جهت درمان بيماران ارائه شود.

دبير اجرايي كنگره با اشاره به اينكه افراد بسياري در اين كنگره ثبت نام كرده اند، افزود: در گروه هاي هدف اين كنكره جراحان دهان، فك و صورت، دندانپزشكان عمومي و ساير تخصص هاي پزشكي حضور دارند. در واقع امسال در كنگره جراحي دهان، فك و صورت در پانل هاي مختلف گروه هاي هدف از رشته هاي مختلف مانند جراحان گوش، حلق و بيني، مغز و اعصاب، چشم پزشكان و متخصصين بيهوشي نيز حضور دارند.

وي درباره حضور برخي از گروه هاي تخصصي پزشكي بیان کرد: هميشه عدم حضور برخي متخصصان پزشكي در كنگره جراحان دهان، فك و صورت بخاطر تبادل اطلاعات احساس مي شد چون حوزه جراحي دهان، فك و صورت نزديك ناحيه جمجمه، مغز، چشم ، گوش و حلق و بيني است از اين جهت امسال نگاه ويژه اي به اين تخصص هاي پزشكي شده تا بين اين رشته ها پيوند برقرار كنيم.

دكتر شريفي در معرفي رشته جراحي دهان، فك و صورت تصریح کرد: اين رشته جزو رشته هاي نوپاي تخصصي است ولي با اين حال در چند سال گذشته تعداد افرادي كه داراي تخصص شده اند، افزوده شده است و حدود 300 جراح دهان، فك و صورت در ايران فعاليت مي كنند و 100 رزيدنت جراحي اين رشته در حال تحصيل هستند.

به گفته وي، جراحي دهان، فك و صورت شامل درمان بيماران در 2 حيطه بيمارستاني و غير بيمارستاني است. در حيطه غير بيمارستاني جهت جراحي هاي دندان عقل، قرارگيري ايمپلنت بصورت تخصصي، جراحي هاي داخل دهان بدون بيهوشي بكار مي رود. در حوزه بيمارستاني نيز جراحان اين رشته بيماران تروما و تصادفات که دچار شكستگي ناحيه فك و استخوان هاي صورت مي شوند و همچنين بيماران ناهنجاري ها و مشكلات اسكلتالي  فك و صورت درمان مي كنند.

علاوه بر اين جراحان دهان، فك و صورت در درمان سرطان هاي ناحيه دهان، فك و صورت، جراحي هاي زيبايي به ويژه جراحي بيني، درمان شكاف يا كام لب، درمان بازسازي ها و نقايص بعد از تصادفات و درمان ايمپلنت و بازسازي عارضه فك دخالت مي كنند. همچنين با يك كار تيمي در درمان اختلالات خواب نيز حضور اين جراحان لازم است.

دكتر شريفي در پايان تاكيد كرد: برگزاري اين كنگره آن هم در سطح بين المللي كمك مي كند افراد بتوانند با تبادل اطلاعات و دانش براي پيشبرد ارتقاي رشته جراحي دهان، فك و صورت استفاده كنند چرا كه درباره آخرين يافته هاي علمي، راهكارها، متدها و تكنولوژي ها در جريان آن بحث و گفتگو مي شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار