بلومبرگ: محکومیت جهانی فرمان مهاجرتی ترامپ از آلمان تا گوگل

بلومبرگ با انتشار گزارشی، نوشت: محکومیت جهانی فرمان مهاجرتی ترامپ امروز، ابعاد گسترده‌تری به خود گرفت.

بلومبرگ: محکومیت جهانی فرمان مهاجرتی ترامپ از آلمان تا گوگل به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بلومبرگ با انتشار گزارشی نوشت: محکومیت جهانی فرمان مهاجرتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور جدید آمریکا، امروز (یک‌شنبه)، ابعاد گسترده‌تری به خود گرفت. مقامات سیاسی جهان نیز همگام با دیگر معترضان به این اقدام ترامپ و تعلیق 3 ماهه صدور روادید آمریکایی به اتباع هفت کشور مسلمان ابراز نگرانی کردند. 

نگارنده گزارش در ادامه می‌افزاید: در صحنه بین‌المللی، مقامات آلمانی نقش پررنگ‌تری را در این زمینه ایفا می‌کنند. سران جهان از جمله «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان و «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا، با انتقاد از این اقدام ترامپ، اعلام کردند در سیاست‌های مهاجرتی کشورهایشان تغییری ایجاد نخواهند کرد. 

مرکل همچنین، شنبه در تماس تلفنی خود با ترامپ، نگرانی‌اش را در این خصوص ابراز داشت. «استفن زایبرت»، سخنگوی دولت فدرال آلمان، با اعلام این مطلب، در صفحه توئیتر خود اقدام نژادپرستانه ترامپ را ناعادلانه خواند. 

در ادامه این گزارش آمده است: افزایش اعتراضات به فرمان مهاجرتی ترامپ که نشان‌دهنده وجود اختلافات میان آمریکا و متحدانش است، تنها به حوزه سیاسی محدود نمی‌شود. مدیر اجرایی «نت‌فلیکس»، صدور این فرمان را اقدامی «غیرآمریکایی» خواند. شرکت‌های «گوگل» و «آلفابت» نیز بلافاصله پس از امضای این حکم اجرایی از سوی ترامپ، از کارمندان خود که مشمول این قانون می‌شوند، خواستند هر چه زودتر به آمریکا بازگردند.

دو قاضی فدرال آمریکا نیز شنبه، در احکامی جداگانه، دستور توقف اجرای این فرمان را صادر کردند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
درود به آنجلا مرکل ، صدر اعظم آلمان و ملت آلمان ، دولت کانادا و مردمش
آخرین اخبار