ایلام؛

افزایش سهم استان از درآمدهای نفتی

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم استان از درآمدهای نفتی در برنامه ششم توسعه به سه درصد افزایش یافته است.

افزایش سهم استان از درآمدهای نفتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،سلام امینی با بیان اینکه پیش از این سهم استان از درآمدهای نفتی 2 درصد بوده است افزود: با اجرای این مصوبه اعتبارهای قابل توجهی جذب می شود که می تواند در سرعت بخشی به اجرای طرح های زیربنایی و توسعه ای استان تاثیرگذار باشد.

امینی به رایزنی نمایندگان مردم استان برای افزایش درآمد خانوارهای زیرپوشش نهادهای حمایتی در برنامه ششم توسعه اشاره و تاکید کرد : بر اساس یکی از مفاد این برنامه درآمد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باید به حداقل 20 درصد قانون کار برسد که با اجرای آن میزان مستمری این افراد به حدود یک میلیون و 600 هزار ریال در ماه خواهد رسید.

وی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی این برنامه با پرداخت فوق العاده به کارکنان دستگاه های اجرایی در مناطق محروم، استان های کمتر توسعه یافته، دارای شرایط بد آب و هوایی و عملیاتی موافقت کردند.

امینی به سهم استان در لایحه بودجه 96 اشاره کرد و یاد آور شد: این لایحه هم اکنون در کمیسیون تلفیق در دست بررسی است و بزودی برای تصویب نهایی به صحن علنی ارسال می شود که امیدواریم با رایزنی مجمع نمایندگان استان بتوانیم با چکش کاری بیشتر، سهم ایلام را در بودجه سنواتی افزایش دهیم.

وی افزود: اعتبارات استان بر اساس لایحه پیشنهادی دولت 16،4 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کرده که سهم بخش هزینه ای از این افزایش 17،5 درصد و سهم بخش تملک دارایی های سرمایه ای نیز 15،1 درصد است.


انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.