اعلام ویژه برنامه‌های دهه فجر شبکه افق

مجموعه‌ای از برنامه‌های ترکیبی و تلویزیونی، مستند و فیلم‌های سینمایی ویژه ایام دهه فجر انقلاب اسلامی برای پخش از شبکه افق در نظر گرفته شده است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از روابط عمومی شبکه افق، این شبکه برای ایام دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، مجموعه‌ای از فیلم‌های سینمایی، برنامه‌های ترکیبی و تولیدی و مستند را آماده پخش کرده است.

برنامه‌ تلویزیونی «جهان آرا» که پخش آن از چند هفته پیش آغاز شده و شنبه تا دوشنبه به صورت زنده روی آنتن می‌رود، طی ایام دهه فجر با موضوعاتی پیرامون انقلاب اسلامی و ابعاد ملی و بین‌المللی آن و با حضور کارشناسان و مهمانانی از میان نمایندگان مجلس، شخصیت‌های انقلابی و ... از شبکه افق پخش می‌شود.

این برنامه با اجرای وحید یامین‌پور و محمد حسین بدری، شنبه تا دوشنبه ساعت 22:00 به صورت زنده روی آنتن می‌رود و تکرار آن هم روز بعد ساعت 16:00 پخش می‌شود.

«سرودهای انقلاب» عنوان دیگر میان‌برنامه ترکیبی شبکه افق برای ایام دهه فجر امسال است که با تهیه‌کنندگی روزبه اهوازی و بهزاد عبدی‌پور تولید و پخش خواهد شد.

برنامه تلویزیونی «چوب خط» نیز در دومین روز دهه فجر با موضوعی در ارتباط با انقلاب اسلامی روی آنتن می‌رود.؛ وابستگی رژیم پهلوی به غرب در حوزه اقتصاد و استقلال اقتصادی به عنوان یکی از اولویت‌های جمهوری اسلامی موضوع این برنامه است که با تهیه‌کنندگی علی مروی، چهارشنبه 13 بهمن ماه ساعت 20:30 به صورت زنده از شبکه افق پخش می‌شود.

در بخش مستند، مجموعه «قصه‌های انقلاب» کاری از مهدی شامحمدی درباره اتفاقات و حوادث دوران پیش از پیروزی نهضت اسلامی همچون کمیته استقبال از امام خمینی، انقلاب سفید، فرار شاه، کاپیتولاسیون و ... برای پخش از شبکه افق در نظر گرفته شده است.

هر قسمت از این مجموعه با روایت‌گری محمدرضا سرشار و با موضوعی مجزا از سایر قسمت‌ها، روی آنتن می‌رود؛ ساعت پخش آن هم از یکشنبه 17 بهمن ساعت 14:30 خواهد بود.

مستند «خاطرات روزهای داغ» با تهیه‌کنندگی و کارگردانی عباس صالح‌ مدرسه‌ای روایت حوادث روزهای انقلاب و زندگی در خانه امام خمینی(ره) توسط یکی از خادمان بیت ایشان است که در یکی از روزهای دهه فجر از شبکه افق پخش خواهد شد.
 
«طیبه» عنوان مستند دیگری است که قرار است روز سه‌شنبه 12 بهمن روی آنتن برود؛ این فیلم درباره زندگی و فعالیت‌های مبارزاتی شهیده طیبه واعظی در دوران رژیم پهلوی است. بیان ویژگی های اخلاقی و شخصیتی شهیده طیبه واعظی و نیز سیر مبارزات سیاسی او و همسرش ابراهیم جعفریان در دوران پهلوی، بخش های مختلف این مستند 30 دقیقه را تشکیل می‌دهد که 12 بهمن ساعت 22:00 از شبکه افق پخش می شود.

دیگر مستندی که به مناسبت دهه فجر انقلاب برای پخش از این شبکه در نظر گرفته شده، «بانوی مبارز» است؛ این مستند به فعالیت های انقلابی مرضیه حدیدچی می پردازد و شامل گفت وگو با خود اوست.

«بانوی مبارز» کاری از پناه بر خدا رضایی، جمعه 15 بهمن ساعت 20:00 از شبکه افق پخش می شود و تکرار آن هم روز بعد ساعت‌های 8:00 و 14:30 روی آنتن می رود.

مجموعه مستند «خاطره محله ما» هم طی روزهای دهه فجر از این شبکه پخش می شود؛ این مستند درباره قهرمان های بی ادعایی است که طی دوران مبارزات علیه رژیم ستمشاهی، مرد و مردانه در محلات مختلف تهران و دیگر شهرها به پا خاستند و به پیروی از امام خمینی(ره) برای سرنگونی رژیم شاه وارد گود شدند.

در هر قسمت یکی از افرادی که آن دوران را درک کرده، از خاطرات خود می‌گوید، خاطراتی آمیخته با ترس و اضطراب اما امید به آینده‌ای روشن؛ علاوه بر نریشن راوی داستان، تصاویر مستند از دوران پیش از انقلاب در این مجموعه به نمایش در می آید همچنین بخشی از خاطرات آنها به صورت نمایشی بازسازی شده است.

امیر عباس مجذوبی تهیه‌کنندگی و کارگردانی این مجموعه را بر عهده دارد.

این مستند در ده قسمت از سه‌شنبه 12 بهمن هر شب ساعت 20:00 و تکرار آن روز بعد ساعت‌های 8:00 و 11:30 از شبکه افق پخش می‌شود.

همچنین فیلم مستند «مسیر هشت میلیمتری» ساخته سید جمال عود سیمین درباره همکاری دو نفر برای ساخت فیلمی در مورد پیروزی انقلاب اسلامی، دوشنبه 11 بهمن ساعت 20:00 از شبکه افق پخش می‌شود.

شبکه افق برای ایام دهه فجر، مجموعه‌ای از فیلم‌های سینمایی را نیز تدارک دیده است؛ فیلم سینمایی «ترنج» از ساخته‌های محمدرضا اعلامی سه‌شنبه 12 بهمن روی آنتن می‌رود.

«تبعیدی‌ها» ساخته جهانگیر جهانگیری هم برای پخش در روز چهارشنبه 13 بهمن در نظر گرفته شده است؛ داستان این فیلم پس از کودتای بیست و هشتم مردادماه سال ۱۳۳۲ اتفاق می افتد؛ تعدادی روزنامه‌نگار، افراد آزادی خواه و مبارز و افسران ضد کودتا دستگیر و پس از محاکمه در دادگاه‌های فرمایشی به منطقه‌ای خشک و گرم در جنوب کشور تبعید می‌شوند.

پنجشنبه 14 بهمن ماه فیلم سینمایی «سناتور» از شبکه افق پخش خواهد شد؛ مهدی صباغ زاده کارگردانی آن را بر عهده داشته است.

جمعه 15 بهمن ماه نیز فیلم سینمایی «تشکیلات» روی آنتن افق می رود؛ این فیلم سینمایی در مورد محمود مامور مبارزه با مواد مخدر است که طبق اطلاعات رسیده با ظاهر مبدل به محل قرار تیم تشکیلاتی توزیع و فروش مواد مخدر اعزام می شود سهراب یکی از اعضای اصلی تشکیلات را دستگیر اما جواد متواری می‌شود تشکیلات نگران امنیت خود در کشور است و ...

زمان پخش فیلم‌های سینمایی شبکه افق هر شب ساعت 23:00 خواهد بود و تکرار آنها روز بعد ساعت 8:30 روی آنتن می‌رود.


انتهای پیام/

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار