اصفهان؛

استقرار گمرک الکترونیک در اصفهان

مدیرکل گمرک استان اصفهان از راه اندازی گمرک الکترونیک در کلیه گمرکات استان خبر داد و گفت: استقرار گمرک الکترونیک مسیر تخلف و قاچاق کالا را مسدود می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اسدالله احمدی ونهری امروزدر جمع خبرنگاران، افزود: پروژه استقرار گمرک الکترونیک در اجرای سیاست دولت یازدهم با راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی از تیرماه سال 1393 در گمرک اصفهان شروع و در حال حاضر بطور کامل در کلیه گمرکات استان پیاده شده است.
وی اضافه کرد: مجموعه اقدام های انجام شده در این راستا، شامل دوراظهاری در تمامی رویه های گمرکی (در هر زمان از شبانه روز افراد می توانند اظهار اسناد خود بطور الکترونیک ارسال کنند)، راه اندازی در خروج، راه اندازی قبض انبار الکترونیک، دریافت الکترونیک راهنامه (CMR) و مانیفست دریایی و انجام احراز هویت توسط سامانه است.
احمدی ونهری ادامه داد: راه اندازی صندوق الکترونیک و اتصال به بانک (حذف فیش بانکی کاغذی)، صدور پروانه الکترونیک، حذف استپناد کاغذی، راه اندازی سامانه جامع بازبینی، پیاده سازی سامانه جامع قضایی و غیره از دیگر اقدام هایی است که با راه اندازی و استقرا کمرگ الکترونیک صورت گرفته است.
مدیرکل گمرک استان اصفهان نتایج حاصل از سیستمی شدن عملیات گمرکی را تسریع در روند عملیات، تسهیل عملیات گمرکی، افزایش دقت در عملیات گمرکی و کاهش زمان (از 26 روز به سه روز در واردات مسیر قرمز، یک روز در مسیر سبز و زرد و یک ساعت در رویه صادرات) و هزینه های صاحبان کالا عنوان کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به گزارش عملکرد ده ماهه گمرک استان اصفهان پرداخت و گفت: در 10 ماهه سال جاری تشریفات صادرات یک میلیون و 59 هزار تن و به ارزش 675 میلیون و 346 هزار دلار انجام شده است.
احمدی ونهری عمده ترین کالاهای صادراتی از گمرک اصفهان را ، آهن آلات و فولاد و مصنوعات آن، مواد پتروشیمی، فرش، محصولات لبنی و مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی گمرک اصفهان عراق، افغانستان، پاکستان و ترکمنستان عنوان کرد.
وی اعلام کرد: 65 هزار و 274 تن کالا به ارزش 264 میلیون و 103 هزار دلار به گمرک اصفهان در این مدت وارد شده است.
مدیر کل گمرک اصفهان اظهار کرد: این اداره کل بالغ بر یک هزار و 282 میلیارد و 102 میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز نموده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد افزایش داشته است.
احمدی ونهری گفت: طی این مدت واحد قضایی گمرک اصفهان،1071 فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا و به ارزش 670 میلیارد و 140 میلیون ریال رسیدگی نموده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 26 درصد افزایش و حیث ارزش 134 درصد رشد داشته است.
گمرکات استان اصفهان با پنج گمرک تابعه فعال، 11 انبار اختصاصی و 138 کارمند در کیلومتر پنج جاده اصفهان- شیراز قرار دارد.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.