از هر 4 آمریکایی 1 نفر یا مهاجر است یا مهاجرزاده

وبسایت "بوستون گلوب" در مطلبی به جمعیت مهاجران آمریکا اشاره کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بوستون گلوب، "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه با امضای طرحی ورود اتباع 7 کشور مسلمان را به آمریکا ممنوع کرد که این مسئله اعتراض جهانی را به دنبال داشت.

معترضان دلایل زیادی برای انتقاد از طرح ضدمهاجرتی جدید ترامپ داشتند. بسیاری از آنها این طرح را ناعادلانه، غیرآمریکایی یا غیرقانونی خواندند و بعضی دیگر اعلام کردند این طرح می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. اما مشکل تعدادی دیگر شخصی بود. به احتمال زیاد بیشتر مردم شخصی را می شناختند که یا خودش یا والدینش به کشورشان مهاجرت کرده است. علت این امر آن است که از هر 4 آمریکایی یک نفرشان یا به آمریکا مهاجرت کرده و یا از یک مهاجر متولد شده است.

داده های مرکز تحقیقات "پیو" نشان می دهد تا سال 2015، افرادی که در خارج از آمریکا متولد شده بودند 13.9 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دادند. این درحالیست که نسل دوم مهاجران نیز 11.9 درصد جمعیت آمریکا را به خود اختصاص داده اند. 

دونالد ترامپ با امضای طرحی ورود پناهجویان به آمریکا را برای 120 روز معلق کرد و برای 90 روز سفر اتباع 7 کشور مسلمان از جمله عراق، ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن را به این کشور ممنوع کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار