به هدف بررسی وضعیت امنیتی؛

یک هیات بلند رتبه دولتی امروز عازم هلمند می شود

ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده است که به هدف بررسی وضعیت امنیتی در ولایت هلمند یک هیات بلند رتبه دولتی امروز (سه شنبه ۱۲ دلو) عازم این ولایت می شود.

یک هیات بلند رتبه دولتی امروز عازم هلمند می شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشرخبرنامه ای گفته است که آقای غنی شام روز گذشته (دوشنبه ۱۱ دلو) از طریق ویدیو کنفرانس در مرکز ملی توحید در ارگ با مسئولین ملکی و نظامی ولایت هلمند، صحبت کرد.

در این ویدیو کنفرانس که داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی و شماری دیگری از مقامات بلند رتبه نیز حضور داشتند، والی ولایت هلمند، قوماندان قول اردوی ۲۱۵ میوند، قوماندان امنیه، رئیس امنیت ملی و عبدالجبار قهرمان در رابطه به اوضاع عمومی امنیتی و ملکی ولایت هلمند بخصوص ولسوالی های مارجه و سنگین، معلومات دادند.

آقای غنی پس از شنیدن گزارش مقام های محلی ولایت هلمند؛ از شجاعت و فداکاری نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در ولایت هلمند، قدردانی کرده، گفت که به منظور رسیدگی به مشکلات ولایت هلمند قرار است روز سه شنبه (۱۲ دلو) یک هیات بلند رتبۀ دولتی به آن ولایت سفر کند تا موضوعات را از نزدیک مورد بررسی قرار دهد.

رییس جمهور کشور همچنان بر انسجام و هماهنگی بیشتر میان نهادهای مختلف ولایت هلمند تاکید کرد.

گفتنی است که روز دوشنبه (۱۲ دلو) گزارش هایی از ولایت هلمند به نشر رسید که جنگجویان طالب یک حمله گروهی را بر مرکز ولسوالی سنگین این ولایت راه اندازی کردند.

این حمله گروهی طالبان بر مرکز ولسوالی سنگین با مقاومت شدید نیروهای امنیتی روبرو شده و جنگجویان طالب پس از چند ساعت درگیری با نیروهای امنیتی مجبور به عقب نشینی از این منطقه شده اند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.