استاندار لرستان:

عملیات اجرایی 269 پروژه در استان لرستان آغاز می‌شود

استاندار لرستان گفت:عملیات اجرایی 269 پروژه دهه فجر امسال در استان لرستان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛هوشنگ بازوند صبح امروز در دیدار مدیران دستگاه‌های اجرایی استان لرستان با نماینده ولی فقیه در استان که در بیت نماینده ولی فقیه در لرستان برگزار شد ضمن گرامیداشت دهه فجر اظهارداشت: بنا به فرموده امام خمینی (ره) این انقلاب معجزه الهی از جانب خدا بوده که به امت داده شده است بنابراین ما باید بتوانیم دستاورهای انقلاب را  هر ساله به نسل جوان منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی اصل ولایت فقیه و نوع مدیریتی است که بر کشور انجام می‌گیرد، افزود: حضور همیشه در صحنه مردم دستاورد دیگری است که هر ساله در 22 بهمن بیشتر از سال گذشته حضور پیدا می‌کنند.

استاندار لرستان یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی را حمایت از محرومان و مستضعفان دانست و عنوان کرد: مقام معظم رهبری همواره در ابلاغ سیاست‌های کلی نظام به این مقوله توجه دارد تا در سر لوحه کار قرار گیرد.

احیاء فرهنگ خودباوری دستاوردهای انقلاب اسلامی

وی احیاء فرهنگ خودباوری را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: احیاء فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است که امروز کار ساز است و خروجی خود را در مدیریت های جهادی نشان داده است.

بازوند با تأکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی  باید در مراسم و جشن‌های برپا شده انقلاب حضور پیدا کنند، گفت: امیدواریم مدیران در این ایام با حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، حضور در مساجد و در بین مردم دستاوردهای انقلاب را به نسل جدید منتقل کنند.

بهره‌برداری 1994 پروژه در استان لرستان

وی در رابطه با انجام فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی در استان نیز خاطر نشان کرد:  امسال حدود 1994 پروژه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 89 میلیون تومان در استان لرستان به بهره‌برداری می رسد.

استاندار لرستان به نقل از تسنیم اظهارداشت: امسال در دهه فجر آغاز عملیات اجرایی 269 پروژه در استان لرستان آغاز می‌شود که از جمله این پروژه‌ها آغاز عملیات اجرایی نیروگاه هزار مگاواتی خرم‌آباد بود که هفته گذشته با حضور وزیر نیرو کلنگ زنی شد.

وی افزود: بنا شده است در برنامه ششم توسعه 25 هزار مگاوات برق  در طول پنج سال به ظرفیت برق کشور اضافه شود و یک پنجم منابع آن از منابع دولت و مابقی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود که از این پنج هزار مگاوات در سال اول هزار مگاوات به استان لرستان توسط دولت سرمایه‌گذاری شود.

بازوندبه سرمایه‌گذاری 500 مگاواتی برق در شهرستان بروجرد اشاره و عنوان کرد: اخیر در فضای مجازی مطرح شده که استان لرستان از محرومیت خارج شده است و نام  این استان از استان‌های محروم حذف شده در صورتی که واقعیت به این شکل نیست هرچند که خیلی تمایل نداریم که اسم لرستان محروم باشد چون با توجه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی امتیاز خاصی ندارد.

وی بیان کرد: در بحث محرومیت و مناطق توسعه نیافته باید گفت سال90 مجلس شورای اسلامی طرحی را تصویب کرد که دو درصد درآمدهای عمومی دولت به مناطق کمتر توسعه یافته اختصاص پیدا کند که سال 90 در برنامه پنجم ماده 180 قید شد که در این زمینه سال 90، 100 میلیارد تومان به استان لرستان اختصاص دادند اما در سال 91 این اعتبار صفر شد و مبلغی به استان اختصاص پیدا نکرد.

اختصاص 426 میلیارد تومان اعتبار به لرستان از محل ماده 180

استاندار لرستان با بیان اینکه سال92 این اعتبار  لرستان به 49 میلیارد تومان و در سال 93 به 160 میلیارد تومان رسید، گفت: سال 93 این قانون مجدد اصلاح شد و دو درصد از درآمد عمومی دولت به سه درصد افزایش یافت و بودجه استان نیز در این بخش سال 94 به 270 میلیارد تومان و در سال 95 به 404 میلیارد تومان رسید و برای سال 96 نیز از این محل 426 میلیارد تومان به استان اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه استان لرستان از هیچ ردیفی بودجه ای حذف نشده است، تصریح کرد: دولت امسال برای زیر ساختهای پنج برای استان مرزی و جنوب شرق کرمان ردیف مستقلی گذاشته است که در این راستا نیز نمایندگان مجلس به آن واکنش هایی نشان داده و احتمال می‌رود که اصلاحاتی در آن ایجادشود.

افتتاح گاز 150 روستا در استان لرستان

بازوند اظهارداشت: فردا به حضور مدیر عامل شرکت گاز کشور، عملیات اجرایی گاز 150 روستای استان لرستان به بهره‌برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی گازرسانی به 207 روستا آغاز می‌شود، افزود: گاز رسانی در سال 95 به 957 روستا در استان رسیده است.

استاندار لرستان عنوان کرد: بر اساس  برنامه اقتصاد مقاومتی استان تا خرداد ماه سال 96 هزار روستای استان لرستان گاز رسانی می‌شود.

وی به  انتخاب لرستان به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در برنامه اقتصاد مقاومتی استان 663 پروژه تعریف شده است و در این برنامه بنا شده است بانک‌های استان 84 واحد تولیدی را احیاء کنند.

انجام 4 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در لرستان

بازوند با بیان اینکه تا پایان برنامه اقتصاد مقاومتی باید 9 هزار میلیارد تومان در استان از محل بودجه استانی، ملی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تسهیلات بانکی سرمایه‌گذاری انجام شود، بیان کرد: تاکنون در استان عملیات اجرایی 127 پروژه به اتمام رسیده که چهار هزار میلیارد تومان برای آنها سرمایه‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: با اجرای 127 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان تا کنون چهار هزار و 200 شغل ایجاد شده است که برای ایجاد هر شغل 96 میلیون تومان سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار لرستان  با بیان اینکه آسفالت حدود 185 کیلومتر راه روستایی در استان انجام شده است خاطر نشان کرد: دو هزار و 833 واحد مسکن مهر در استان لرستان به بهره‌برداری رسیده و امسال نیز هزار و 901 واحد مسکن مهر در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به تعیین تکلیف هتل صخره‌ای، مجتمع تجاری کیو، فولاد ازنا و کارخانه پارسیلون خرم‌آباد اشاره کرد و اظهارداشت: هنوز بسیاری از پروژه‌ها باقی مانده که باید تعیین تکلیف شوند.

پرداخت 367 میلیارد تومان تسهیلات ستاد تسهیل

بازوند عملکرد جهاد کشاورزی استان را در احیاء ظرفیت‌های راکد و نیمه فعال را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در ستاد تسهیل و رونق تولید سهم استان لرستان 405 میلیارد تومان بوده است که از این مبلغ تا دی ماه امسال حدود 376 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: امسال 91 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید  و 467 میلیارد تومان برای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان پرداخت شده است.

استاندار لرستان بیان کرد: در کارگروه اشتغال استان مقرر شده است تا در سال 95، 25 هزار و 681 شغل در استان لرستان ایجادشود که تا دی ماه امسال 17 هزار و 362 هزار شغل ایجاد شده است که به ازای هر یک شغل حدود 187 میلیون تومان سرمایه‌گذاری شده است.

تحقق 137 درصدی تهعد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال

وی تصریح کرد:تعهد بانک‌های استان در سند اشتغال دو هزار و 120 میلیارد تومان بوده که در 10 ماهه امسال حدود 107 درصد از این تعهد تحقق یافته است و تعهد بخش خصوصی نیز 652 میلیارد تومان بوده که حدود 137 درصد از آن تحقق یافته است.

بازوند اظهارداشت: تعهد دستگاه‌های دولتی استان در سند اشتغال استان 967 میلیارد تومان بوده که به دلیل عدم تخصیص اعتبار تنها 11 درصد آن عملیاتی شده است و این نشان می‌دهد که توسعه باید توسط بخش خصوصی انجام شود.

وی افزود: در بحث صادرات غیر نفتی نیز در 10 ماهه سال کذشته میزان صادرات استان 103 میلیون دلار بوده که در 10 ماهه امسال به 140 میلیون دلار رسیده است و در بحث واردات نیز باید گفت در 10 ماهه سال 94 میزان واردات به استان حدود 51 میلیون دلار بوده که در سال 95 این میزان به حدود 44 میلیون دلار کاهش یافته است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار