اهواز؛

اختصاص زمین به نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک

فرماندار اندیمشک از آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی این شهرستان پنجشنبه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، پیمان جهانگیری، فرماندار اندیمشک با اشاره به صدور مجوز ساخت سه نیروگاه از سوی بخش خصوصی و یک نیروگاه از محل اعتبارات دولتی در اندیمشک بیان داشت: مجوزهای لازم برای این چهار نیروگاه صادر شده است و عملیات اجرایی ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی از محل اعتبارات دولتی روز پنجشنبه با حضور وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی آغاز می شود.

وی افزود: برای ساخت این نیروگاه که با اعتبار 12 هزار میلیارد ریالی ساخته می شود قطعه زمینی به مساحت 50 هکتار در نظر گرفته شده است.

جهانگیری تصریح کرد: این نیروگاه از کلاس اف و از جمله نیروگاه های مدرن است که در منطقه ساخته می شود.

فرماندار اندیمشک اذعان داشت: این نیروگاه در سال 98 وارد مدار شود ضمن اینکه راه اندازی این نیروگاه موجب ایجاد فرصت های شغلی و رشد اقتصادی در منطقه شمال خوزستان خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت این شهرستان خاطرنشان کرد: اندیمشک یکی از مناطق با استعداد است که با دارا بودن 2 سد بزرگ دز و کرخه نقش مهمی در تامین انرژی برق کشور دارد.

پیمان جهانگیری بیان داشت: با بهره برداری از چهار نیروگاه مصوب و با وجود 2 نیروگاه دز و کرخه ، اندیمشک به قطب انرژی کشور تبدیل می شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: مهم ترین دغدغه مسئولان توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال، عمران و آبادانی شهرستان است که راه اندازی نیروگاه های سیکل ترکیبی با پیگیری انجام شده می تواند کمک شایانی در این راستا باشد.

وی راندمان بالا و آلودگی بسیار کم را از ویژگی های این نیروگاه ذکر کرد و افزود: پیش بینی می شود با احداث این نیروگاه حداکثر سه هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول کار شوند.

فرماندار اندیمشک افزود: همچنین با حضور دکتر علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ، استخر کارگران اندیمشک در مساحت 2 هزار و 200 متر مربع در 2 مرحله با اعتبار کلی 23 میلیارد ریال افتتاح می شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.