ساری،

تغییر نام بندر امیرآباد به بندر بین المللی هاشمی رفسنجانی

اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با تغییر نام بندر امیرآباد مازندران به بندر بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی ،در راستای پاسداشت سیاست‌ ها، تصمیمات و حضور فعال آیت الله هاشمی رفسنجانی در راه‌ اندازی و توسعه بندر امیرآباد ،در جلسه مورخ 27 دی هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، پیشنهاد تغییر نام بندر امیرآباد به بندر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با نام اختصاری و بین المللی B.H.R را مطرح و تصویب کرد.

بندر امیرآباد با یک هزار و ۶۰ هکتار مساحت و ظرفیت تخلیه و بارگیری ۶/۷ میلیون تن کالا در سال مهم ترین بندر شمال کشور است.

این بندر پارسال با سهم ۴۴ درصدی از عملیات تخلیه و بارگیری در بین بنادر شمالی کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داد و با عملکرد ۶۰ درصدی  تخلیه غلات و ۸۶ درصدی صادرات شمال کشور، جایگاه خود را به عنوان مهمترین بندر شمالی کشور تثبیت کرده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی این مصوبه برای اجرا و طی مراحل قانونی به مراجع ذی ربط پیشنهاد شده است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.