مشهد؛

افزایش 1500 تنی صادرات دام و فرآورده های دامی

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی از افزایش 1500 تنی انواع صادرات دام و فرآورده های خام دامی به 27 کشور جهان از این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید روحانی نژاد گفت : طی 10 ماهه نخست امسال 2700 مجوز بین المللی صادراتی تنظیم شده است.

روحانی نژاد در خصوص ارزش دلاری رقم این مقدار صادرات افزود: این میزان، رقم 55 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

او مقصد صادرات استان را کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آسیای میانه و حوزه خلیج فارس ذکر کرد و افزود: بیشترین رقم صادرات مربوط به تخم مرغ خوراکی است که طی این مدت 31 هزار تن به ارزش 17 میلیون دلار بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی در حدود یک درصد کاهش داشته است.

روحانی نژاد، با اشاره به دقت در بررسی محموله های صادراتی و وارداتی و نقش مستقیم آن در سلامت جامعه و اقتصاد کشور افزود : پذیرش محموله های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله های وارداتی نیز صادق است و تا محموله ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت و بر این اساس کلیه محموله ها در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می شود.

هم اکنون ، کلیه مبادلات دام و طیور و فرآورده های خام دامی استان از 4قرنطنیه مرزی، 3قرنطنیه بین استانی و 4قرنطینه داخل استانی با مجوز دامپزشکی انجام می شود.
انتهای پیام// ف ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.