یادی از شهدای آتش نشان پلاسکو توسط سازندگان «آباجان»

در نشست خبری فیلم «آباجان»، سینماگران از شهدای آتش نشان پلاسکو یاد کردند.

یادی از شهدای آتش نشان پلاسکو توسط سازندگان آباجانبه گزارش خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری فیلم سینمایی «آباجان» با حضور محمدرضا غفاری، ملیسا ذاکری، شبنم مقدمی، فاطمه معتمد آریا، هاتف علیمردانی، سعید آقاخانی، کلمیاب امین عشایری(طراح صحنه و لباس)، محمد لطفعلی(طراح جلوه های ویژه) و محمود خرسند برگزار شد.

فاطمه معتمد آریادر این نشست خبری گفت: از اینکه تمام اخبار درست به تمام مردم برسانند، تشکر میکنم. الان زمانه شمشیر از رو بستن نیست، آنهایی که به ترکیه نرفتند به سینمای ایران ارج نهادند. پس با هم دوست باشیم.

وی ادامه داد: ما عزادار سه مقوله مهم هستیم، امیدوارم این بلاهای آسمانی بر این سرزمین کمتر شود تا شاهد شادی بیشتری باشیم.

آذرنگ عنوان کرد: در ذهنم با واژه ها درگیرم و پس از پلاسکو فکر کردم واژه ها از معنی افتاده و شان قهرمان ها به نحوی شکسته می شود. پس همان واژه آتش نشان بهتر است تا قهرمان. چون قهرمان ها به زور بازو و...کشیده شده است.

معتمد آریا در خصوص همکاری خود بیان کرد: باید برای علیمردانی کلاه از سر برداشت که یک تنه فیلم را تولید کرد. من کار زیادی نکردم و فقط برای رسیدن به نقش، زبان نقش انجام دادم و پیش زمینه زبان ترکی هم از قبل داشتم.

علیمردانی اظهار داشت: افتخار بزرگی بود که با این بزرگان کار کردم. گروه پشت صحنه من ثابت بودند و به زبان مشترک رسیدیم. فضای فیلم های من بیشتر به بازیگر متکی است و خوشحالم معتمدآریا قبول همکاری کردند. به نظرم اگر به ثمر نشسته نتیجه کار گروهی با همدلی خاص بود، از سویی ادای دین من به شهیدان آن منظقه بود، رشادت های مردان بزرگی که با رشادت ایستادند.

آذرنگ بیان کرد: امیدوارم در کارهایی که کردم شرمنده نباشم، کار کردم که حال خودم و بقیه را خوب کنم. هر چقدر که جلوی تئاتر را بگیرند، کار خودش را می کند و این در جهان ثابت شده است..

معتمد آریا تصریح کرد: در زنجان همه ترکی فارسی حرف می زنند و این دلیل این اتفاق در این فیلم بود.

علیمردانی افزود: همه قصه های فیلم به هم وصل هستند و وقتی از دهه شصت حرف می زنید، نمی توانید از عشق های آن زمان حرف نزد.

معتمد آریا بیان کرد:  مقدمی یکی از بازی های درخشان انجام داد و در طول فیلم، اینقدر به بازی او توجه داشتم به کار خودم نمی رسیدم.

علیمردانی اظهار داشت: محمد حیدری کاری بزرگ در مورد فیلم من انجام داد که سال های پیش سر فیلم "به خاطر پونه" انجام نشد و سر آن را بریدند و از حیدری تشکر ویژه دارم.این فیلم واقعیت های دهه شصت را نشان می دهد و قلم من به سمتی نلغزیده و هیچ ثانیه ای از فیلمم حذف نشد.

معتمد آریا در پایان گفت: اگر بازیگری کارگردانی را می پذیرد باید قبول کند که خدای او در فیلم کارگردان است و از او پیروی کند. در کل تحصیل این رشته از هرچیز مهمتر است و می تواند به رسیدن به نقش های مختلف کمک کننده باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار