سخنگوی رئیس اجرائیه افغانستان:

افغانستان راهی جز برگزاری انتخابات ندارد

سخنگوی ریاست اجرائیه اظهار داشت: افغانستان راهی بجز انتخابات ندارد و این وظیفه حقوقی و قانونی دولت است تا آن را برگزار کند.

افغانستان راهی جز برگزاری انتخابات نداردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «مجیب‌الرحمان رحیمی»، سخنگوی ریاست اجراییه در نشست خبری به خبرنگاران افغانستان چاره ای جز برگزاری انتخابات برای حل بحران‌های سیاسی ندارد.

همچنین وی افزود: به کسانی که در تقلب دخالت داشتند، نباید امتیازی قائل شد، چنین مواردی به روند انتخابات صدمه می‌زند و به اعتماد مردم لطمه وارد می‌کند.

سخنگوی ریاست اجراییه هم‌چنان در مورد اینکه اشرف غنی اعضای پیشین کمیسیون‌های انتخابات را به حیث مشاورانش منصوب کرده، گفت: بحث تعیین مشاوران تصمیم شخصی است و ما در ریاست اجراییه مخالف هرنوع امتیاز به آنانی هستیم که در تقلب سهیم بودن.

این در حالی‌ست که کمیسیون‌های انتخاباتی به تقلب در انتخابات افغانستان متهم بودند و بسیاری از مردم خواهان دادگاهی‌ شدن پروندۀ آنان بودند.

اشرف غنی رییس جمهور افغانستان تمام افرادی را که متهم به تقلب در انتخابات بودند، با حفظ امتیازات قبلی‌شان به عنوان مشاورانش تعیین کرد.

مجیب رحیمی در این رابطه تاکید کرد: انتخاب مشاور یک امر مجاز و شخصی مقام‌های دولتی است اما در تعیین اعضای پیشین انتخابات در حیث مقامات اجرایی در جایی که ریاست اجراییه نقش داشته، مخالفت کرده و در تعیین‌شان به عنوان مشاور هم ملاحظاتی داشته است.

وی در پایان گفت: افغانستان راهی بجز انتخابات ندارد و این وظیفه حقوقی و قانونی دولت است تا آن را برگزار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.