لیبی خواستار هزینه کردن بیشتر اروپا در امور مهاجران شد

فائز السراج گفت: اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران مهاجرت باید بیشتر هزینه کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، فائز السراج نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی که مورد حمایت سازمان ملل متحد قرار دارد روز پنجشنبه به مسئولان بلندپایه اتحادیه اروپا اطلاع داد این اتحادیه برای کسب کمک طرابلس در مقابله با هجوم گسترده مهاجران آفریقایی به اروپا باید پول بیشتری بپردازد.

السراج یک روز پیش از نشست سران اتحادیه اروپا که قرار است در مالت برگزار شود و پیش بینی می شود تلاشهای جدیدی برای متوقف کردن ورود آوارگان و مهاجران آفریقایی به ایتالیا از طریق لیبی، در پیش بگیرند، به بروکسل رفته است.

اتحادیه اروپا، آموزش گارد ساحلی لیبی را تقویت کرده و پول و کمکهای بیشتری به لیبی و کشورهای آفریقایی دیگر ارائه کرده است تا بتوانند مرزهای خود را برای جلوگیری از عبور غیرقانونی مهاجرانی که به دنبال زندگی بهتر در اروپا هستند کنترل کنند.

السراج در اظهاراتی مشترک با دونالد توسک رئیس شورای اروپا که ریاست نشست سران اتحادیه اروپا را روز جمعه در مالت برعهده دارد گفت این کافی نیست.

وی ابراز امیدواری کرد سازوکارهای اتحادیه اروپا برای کمک به لیبی موثرتر شود. السراج گفت ارزش دارایی‌هایی را که در این خصوص برای لیبی اختصاص داده شده است نخواهد گفت اما بسیار کم است.

اتحادیه اروپا ارزش کمکهای خود را به لیبی اعلام نکرده است اما پیش بینی می شود در مقایسه به کمک شش میلیارد یورویی (شش میلیارد و 500 میلیون دلاری) که اتحادیه اروپا سال گذشته به ترکیه متعهد شد بسیار ناچیز باشد.

دونالد توسک نیز گفت: زمان آن رسیده است مسیر آوارگان بین لیبی و ایتالیا بسته شود و این هدف در دسترس ما قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار