اعتراض سوریه به تجاوز نظامی آنکارا به خاک این کشور با ارسال 2 نامه به سازمان ملل

وزارت خارجه سوریه در 2 نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، جلوگیری از تجاوزات و حملات مکرر ترکیه به خاک سوریه را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه سوریه حملات و تجاوزهای مکرر ترکیه به خاک این کشور را به شدت محکوم کرد و از شورای امنیت خواست به مسئولیتش در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و جلوگیری از تجاوزات ترکیه به سوریه عمل کند.

وزارت خارجه سوریه در نامه‌هایی به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت با اشاره به تجاوز آشکار ترکیه به حاکمیت و یکپارچگی خاک سوریه در حمایت از تروریسم، که تهدید کننده صلح و امنیت جهانی است، جلوگیری از تجاوزات ترکیه را به خاک این کشور خواستار شد.

در این پیام ها آمده است نیروهای ارتش ترکیه طی روزهای اخیر با یورش به خاک سوریه برخی روستاهای این کشور از جمله دو روستای الغوز و ابو الزندین را در غرب شهر الباب به اشغال خود در آوردند.

در این پیام ها همچنین آمده است این حملات در ادامه بیش از پنج سال تجاوزات این کشور به خاک سوریه با ارائه کمک های نظامی، مادی، لجستیک به گروه‌های تروریستی و تسهیل در ورود تروریست های خارجی به خاک سوریه و ایجاد پایگاه های آموزشی برای آنان در خاک ترکیه با نظارت مستقیم نظامی و اطلاعاتی این کشور و حمایت از تروریست های داخل خاک سوریه و مسلح نمودن آنان به تسلیحات نوین صورت گرفته است.

وزارت امور خارجه در این پیام ها ضمن محکومیت شدید تجاوزات ترکیه به خاک و تمامیت ارضی کشورش و بر ضد مردم سوریه، آن را نقض آشکار اصول و قوانین سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های شورای امنیت در خصوص سوریه و مبارزه با تروریسم دانست و بر ضرورت ملزم نمودن ترکیه به اجرای قطعنامه های سازمان ملل در مبارزه با تروریسم و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار