کرمانشاه؛

بررسی عملکرد بانک ها در حضور ریس بانک مرکزی

استاندار کرمانشاه گفت: عملکرد برخی بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید قابل قبول نیست و مدیریت ارشد استان هفته آینده در حضور رئیس بانک مرکزی به بررسی عملکرد این بانک ها می پردازد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رازانی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: بر اساس آمار رسمی سامانه بهین یاب، برخی بانک های استان در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید به بنگاه ها و واحدهای کوچک و متوسط از عملکرد ضعیفی برخوردار هستند و این موضوع قابل قبول نیست.

استاندار کرمانشاه افزود: رتبه برخی بانک های استان در مقایسه با عملکرد سرپرستی های همان بانک در دیگر استان های کشور، بسیار ضعیف است و در رده های 25 تا 30 و حتی بالاتر قرار گرفته اند.

این مقام عالی استان افزود: هنگامی که یک سرپرستی در استان کرمانشاه عملکردی متفاوت با سرپرستی های دیگر استان ها دارد نمایانگر آن است که این مشکل مربوط به قوانین و یا رویکرد کلی و سراسری آن بانک نیست و ریشه های مشل را باید در داخل استان جستجو کرد.

رازانی ادامه داد: برخی مدیران بانک تقصیرات عدم توفیق در پرداخت تسهیلات را به مدیران واحدهای تولیدی نسبت می دهند که این ایراد هم پذیرفته نیست زیرا در همین استان و با همین ترکیب مشابه از متقاضیان، بانک های دیگری عملکرد موفقی داشته اند. اگر مشکل از مراجعه کنندگان بود می بایست آن بانک ها هم چنین شرایطی را می داشتند.

 این مقام عالی استان تصریح کرد: این ها ابهامات و پرسش هایی است که مدیریت ارشد استان با آن روبروست و باید دلایل قانع کننده ای در این زمینه ارایه شود.

استاندار کرمانشاه به سفر رئیس بانک مرکزی در اواسط هفته آینده به استان اشاره کرد و گفت: مدیریت ارشد استان هفته آینده در حضور ریس بانک مرکزی به بررسی عملکرد بانک ها در زمینه نحوه پرداخت تسهیلات رونق تولید می پردازد.

وی ادامه داد: دکتر سیف قرار بود امروز در استان حضور یابد که به در خواست دفتر رئیس جمهوری ایشان برای انجام کاری در تهران باقی ماندند و سفر به اواسط هفته آتی موکول شد.

 رازانی تصریح کرد: امیدوارم بانک های استان در هفته های باقی مانده تمامی تلاش خود را به کار گیرند و این عقب افتادگی ها را جبران کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.