شادابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برای بازی در «دعوتنامه» 9 کیلو وزن کم کردم/ اگر همین الان سوپراستار شوم، در حقم جفا شده است

برای آنکه نقش به درستی اجرا شود، 9 کیلو وزن تنها در یک هفته کم کردم.

اگر سوپر استار شوم در حقم جفا شده/ بازیگری راهی است که من را خالص می کندشهاب شادابی، بازیگر فیلم سینمایی «دعوتنامه» به کارگردانی مهرداد فرید است که امسال در بخش چشم انداز سینمای ایران در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

به این بهانه گفتگوی خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ را با این بازیگر می‌خوانید:


* فکر می‌کنید نقاط ضعف یا قوت بازی شما در فیلم «دعوتنامه» چیست؟

من نمی‌توانم نقاط ضعف و قوت را بگویم؛ این چیزی است که راجع به آن بقیه باید نظر دهند. اما من به اندازه پتانسیلم تلاش کردم. سعی کردم که داستان را روایت کنم و بازی‌ام نه کم باشد و نه زیاد. چون به هر حال با نقش‌های مقابلی که برای من گذاشته بودند، نمی شد بهتر از این کار کرد و من هم همان اندازه را بازی کردم.

* دلیل بازی شما در این نقش چه بود؟

من به خاطر زیر لایه‌های شخصیتی کار که نقش پیچیده‌ای بود و این که علی‌رغم میل باطنی‌اش دزدی می کرد و آدمی مذهبی بود، نقش را دوست داشتم و آن را ایفا کردم. برای آنکه نقش به درستی اجرا شود، 9 کیلو وزن تنها در یک هفته کم کردم.

* برای نزدیک شدن به نقشتان در این فیلم چه کار کردید؟

من ده سالی می‌شود که تئاتر کار می کنم و دیدگاه‌هایی که نسبت به کاراکتر های مختلف داشتم، باعث شد که رفتارهایی را در حافظه ام داشته باشم. با یک مرور کوچک در ذهن خود این رفتارها را بیرونی کردم و وقتی که این کاراکتر را خواندم، زیر لایه شخصیتی آن را دوست داشتم و می دانستم که می‌شود این نقش را ادا کرد.

* دورنمای بازیگری خود را چگونه می بینید و چه هدفی دارید؟

تمام سعی خود را می‌کنم و لحظه‌ای از هدفم باز نمی‌مانم. حس می کنم هرچه جلوتر می‌روم، خالص‌تر و پاک تر می شوم و بازیگری را مثل راهی برای پاک شدن روحم می‌بینم. از مسیر بازیگری‌ام تنها لذت می برم و اگر همین الان سوپراستار شوم، در حقم جفا شده است؛ چون من این راه رسیدن به هدف و پیشرفت کردنم را دوست دارم.

* «دعوتنامه» در جشنواره با استقبال مواجه نشد؛ به نظر شما چرا؟

سر فیلم کیومرث پور احمد هم در گذشته مردم دست زدند و سالن را ترک کردند؛ البته که نظرشان محترم است. چون عضوی از خانواده سینما هستند. ولی به هر حال سینما سلیقه است و زاویه های دید با هم متفاوت است. به هر حال این کار انجام شده و کارگردان همه بودجه و وقت و انرژی اش را صرف این کار کرده است. دوست داشتم با فیلم برخورد درست‌تری می شد.

* اگر به گذشته برگردید، باز هم در این فیلم بازی خواهید کرد؟

صد در صد؛ باز هم این کار را بازی می کردم.
 
* به نظر شما چطور می‌شود بازیگر ماندگاری در سینما شد؟

شاید توانایی‌هایمان ما را به اوج ببرد؛ اما این اخلاقمان است که ما را نگه می‌دارد و قبل از هر چیز اگر اخلاقمان خوب باشد، می‌توان ماندگار شد.

* مشغول به کار جدیدی هستید؟

یکی، دو پیشنهاد داشتم که بعید است قبول کنم؛ چون خیلی خسته ام. من به غیر از دعوتنامه در دو کار دیگر به نام های لینا و توچال ایفای نقش کرده بودم که برای هر کدام دو تا سه ماه درگیر بودم و الان خیلی خسته هستم.
 
 
 
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.