فدراسیون شطرنج حضور آمریکایی ها را تایید کرد!!/ پهلوان زاده همه را دور زد

"شطرنج بازان آمریکایی در ایران حضور خواهند یافت و با پرچم این کشور در ایران به رقابت می پردازند" این موضوع را رئیس فدراسیون شطرنج تایید کرد.

فدراسیون شطرنج حضور آمریکایی ها را تایید کرد!!/ پهلوان زاده همه را دور زدبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان پایان هفته به میزبانی کشورمان آغازمی شود که 63 شطرنج باز از 26 کشور دنیا در این رقابت ها حضور دارند.

در بین این شرکت کنندگان 3 شطرنج باز آمریکایی نیزحضور دارند.سابینا فویسر،ایریبا کرش ،کاترینانمکووا بازیکنان آمریکایی هستند که برای شرکت در ابن رقابت ها اعلام آمادگی کردند وحضورشان از طرف فدراسیون جهانی شطرنج تایید شده است.

با وجود تصویب ممنوعیت سفر ایران به آمریکا برخی رشته ها سیاست را در این دیدند که آمریکایی ها که از حضور در ایران منع شوند او در کشتی نیز چنین اتفاقی رخ داد و قرار شد که یک تیم جایگزین آمریکا شود اما انگار در شطرنج رئیس فدراسیون خارج از صفحه شطرنج را رصد نمی کند چرا که در مسابقات آتی قهرمانی زنان جهان آمریکایی ها حضور خواهند داشت.

این موضوع زمانی جالبتر می شود که دلایل این حضور را 2 تابعیتی بودن این ورزشکاران اعلام کردند اما در مسابقات آنها با پرچم آمریکا شرکت می کنند.
هنوز از داستان نایجل شورت و اظهاراتش علیه ایران فارغ نشده بودیم که وی را به ایران دعوت کردند و این بار هم ورزشکاران آمریکایی!!

طی روز های آینده مسابقات زیادی برگزار می شود که یا به میزبانی آمریکا است و یا اینکه ورزشکاران آمریکایی برای شرکت در مسابقات جهانی باید به ایران سفر کنند که هنوز تکلیف این ورزشکاران مشخص نشده است.

برای مقابله با سیاست اخیر دولت آمریکا در برخی رشته ها با حضور ورزشکاران آمریکایی در مسابقات مخالفت شده است.
یکی از مسابقاتی که قرار است در ایران برگزار شود مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان است که فدراسیون جهانی شطرنج اسامی شطرنج حاضر در این رقابت ها را مشخص کرد.

با اینکه کمتر از یک هفته به شروع این رقابت ها باقی مانده است فدراسیون شطرنج هیچ اقدامی در خصوص حضور شطرنج بازان آمریکایی انجام نداده است.

از آن جایی که فدراسیون جهانی شطرنج با مرگ شطرنج باز رومانیایی بازیکن دیگری را جایگزین وی نکرده است.

اگر این شطرنج بازان در این رقابت ها حاضر نشوند بازیکنان دیگری جایگزین آنها نخواهند شد و چون قرعه کشی مسابقات انجام شد برنامه این رقابت ها با مشکل رو به رو می شود.حال باید دید که تکلیف این شطرنج بازان چه می شود.

ویزا ندهیم، با تابعیت دوم می‌آیند اما به نام آمریکا و با پرچم آمریکا مسابقه می‌دهند.

اگر دلیل منع کشتی‌گیران آمریکایی «اقدام متقابل» بود، اکثر ایرانیان نیز دو تابعیتی بودند.تكليف چيست؟!

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج در این باره اظهار داشت:"مجوز حضور شطرنج بازان از سوی فدراسیون جهانی تایید شده است که این اتفاق پیش از قانون جدید کشور آمریکا صورت گرفت وبرنامه های این مسابقات از پیش تعیین شده است.
وی افزود:شطرنج بازان آمریکایی با نام کشور دیگری در این رقابت ها شرکت می کنند اگر از حضور این بازیکنان جلوگیری شود دیگر فرصتی برای حضور افراد جایگزین نیست چون قرعه کشی دور اول مسابقات انجام شد وشطرنج بازان حریفان خود را شناختند.

پهلوان زاده گفت:مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان 22 بهمن ماه آغاز می شود 3 شطرنج باز کشور مان در این رقابت ها حضور دارند. مراسم افتتاحیه این مسابقات روز جمعه با حضور مسئولان ورزشی کشور برگزار خواهد شد."
به نظر می رسد باید در مورد فدراسیون شطرنج وزیر ورزش یک مشاور بین الملل وسیاسی را استخدام کند چون در این فدراسیون سیاست ها شنا کردن بر خلاف جهت آب است.


هشدار فراکسیون ورزش:خاطیان دعوت از آمریکایی ها باید پاسخگو باشند/کمیسیون فرهنگی و فراکسیون ورزش مجلس به موضوع شطرنج بازهای آمریکایی ورود می کند



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
آره داداش ما هم صورتمون این طرفی میگردونیم که داداش ترامپ ما نفهمیدیم تو چه جسارتی به ملت عزیزمون کردی خواستی این وری هم چک بزن بچه 5ساله تهدیده اماورزشکارات بآپرچم آمریکا بذار بیآن پزشو بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
نگذارند بیایند دوست عزیز مگر هواپیما ی ایران که حامل 300 مرد زن و کودک توسط ناو هوا پیمابر امریکا زده شد یادت رفته مگر 50 سال ما تحت سلطه امریکا نبودیم مگر 10 سال مارا تحریم نکردند مگر دانشمندان هسته ای ما را ترور نکردند مگر جنگ 8 ساله علیه ما راه نداختند ومیلیونها نفر از مردم ما را به شهادت رساندند مگر همین حالا رفت و آمد 7 کشور مسلمان از جمله ایران را به امریکا منع نکرده و مگر....و ما ملت ایران تا ظهور آقا امام زمان با امریکا مصالحه نخواهیم کرد .
Canada
سین
۱۵:۰۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
جواب های هوی نیست همه اوقات.
اگه روش زشتیه شما روش صحیح رو انتخاب کنید که اونها بیشتر تحت فشار افکار عمومی قرار بگیرن
اینطوری پیش برید شما هم با اونا فرقی ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
اتفاقا به نظر من نباید وبزا بهشون میدادن. این عمل متقابل هست و نه کودکانه.
...................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
مخالفم-اونها به بچه 5 ساله رحم نکردند و ساعتها بازداشت بود//ماهم باید همین رفتارروباهاشون داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
آریا ربانی
۱۴:۱۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
آره خوبه ولی اگه موقع ورود بازجویشون کنیم کمی تو دنیا صدا کنه به گوش ترامپ برسه که ورزشکاراشون وتو ایران دستبند زدن وبازجویی کردن بهتره سر عقل میاد
-
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
سلام موافقم . چون ما همانند رفتار کودکانه ترامپ نباید عمل کنیم ایران کشوری هست که اولین منشور حقوق بشر را دردست دارد درصورتی که امریکا کشوری با قدمت 250 الی 300 ساله می باشد من نمی دانم مردم امریکا به این ............. چرا رای دادن
آخرین اخبار