مسئول شبکه مبارزه با فساد اداری خبرداد

برداشت غیرقانونی 46 میلیون دلاری از معادن سنگ سفید در افغانستان

مسئول شبکه مبارزه با فساد اداری از برداشت غیرقانونی 46 میلیون دلاری از معادن سنگ سفید افغانستان در سال 2016 خبرداد.

داعش در سال ۲۰۱۶ بیش از ۴۶ میلیون دلار از معادن سنگ سفید درآمد داشته استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، خان زمان امرخیل مسئول شبکه مبارزه با فساد اداری امروز در یک کنفرانس خبری در کابل با بیان اینکه سلیم کندوزی والی پیشین ننگرهار با مافیای معادن همکاری داشته و سالانه حدود 750 تن سنگ سفید از این ولایت قاچاق می‌شود، گفت: قاچاقچیان معادن با همکاری والی وقت جواز استخراج هزار تُن را از وزارت معادن گرفتند و تنها در یک مرحله مقداری سنگ سفید به ارزش 2 میلیون دلار را استخراج کردند.

وی افزود: اکنون نیز روزانه حدود 500 ماشین لاری که هر کدام حاوی 45 تن سنگ سفید است بارگیری و به خارج از مرزها فرستاده می‌شود.

مسئول شبکه مبارزه با مفاسد اداری بدون اینکه از فرد یا گروه مشخصی که در قاچاق به صورت مستقیم دست دارند نام ببرد، گفت: نمایندگان مجلس، زورمندان محلی و مخالفان دست به قاچاق می‌زنند.

به گفته مسئولان شبکه مبارزه با فساد اداری، در سال 2016 میلادی، مخالفان مسلح بیش از 46 میلیون دلار فقط از والسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار درآمد کسب کرده‌اند.

ایرکا نوشت: این مسئولان می‌گویند استخراج غیرقانونی معادن، نه تنها مخالفان دولت را تقویت که حاکمیت قانون را باگذشت هر روز ضعیفتر می‌کند و حق نسل‌های آینده را از میان می‌برد..

آنان همچنین از سران حکومت وحدت ملی و مسئولان امنیتی کشور خواستند با این موضوع به صورت جدی برخورد کنند و افراد دولتی دخیل در این قضیه را مورد پیگرد قانونی قرار دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.