الحیات فاش کرد: توافق دولت ترامپ با فرانسه برای بیرون راندن ایران و حزب‌الله از سوریه

یک مسئول بلند پایه فرانسوی از توافق کشورش با دولت جدید آمریکا برای بیرون راندن ایران و حزب الله از سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الحیات چاپ لندن به نقل از یک مسئول فرانسوی بلندپایه که نامی از وی نبرده فاش کرد فرانسه با دولت جدید آمریکا توافق کرده است که نابودی داعش و بیرون راندن ایران و حزب الله لبنان را از سوریه در اولویت قرار دهند.

این مسئول فرانسوی به الحیات گفت: مذاکراتی با مسئولان امنیت ملی آمریکا در واشنگتن در خصوص سوریه و آزادسازی رقه و نیز مسئله ایران و روسیه انجام شده است. اولویت واشنگتن در سوریه از میان برداشتن داعش و بیرون راندن ایرانی ها و حزب الله از آنجاست.

این مسئول فرانسوی همچنین از برنامه دولت ترامپ برای حمایت از نیروهای دموکراتیک سوریه در رقه و افزایش ساکنان عرب در این منطقه به منظور جلوگیری از تسلط کردها خبر داد.

وی همچنین مدعی شد: واشنگتن مشکلی برای مذاکره با مسکو یا دولت سوریه ندارد؛ به شرط آنکه جلوی تأثیرگذاری ایران و حزب الله گرفته شود و این مسأله ای است که پاریس درمورد آن اطمینان داده است. به گفته این مسئول فرانسوی دولت اوباما آماده بود در خصوص سوریه با چشم پوشی از تأثیر طرف ایرانی به توافقی دست یابد.

این مسئول فرانسوی همچنین مدعی شد: دولت جدید آمریکا به دنبال توافقی با مسکو است تا نقش ایران در سوریه حتی با وجود پذیرش باقی ماندن بشار اسد در قدرت کاهش یابد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار