وزیر خارجه استرالیا از ادامه توافق بحث‌برانگیز واشنگتن و کانبرا خبر داد

جولی بیشاپ گفت روند تبادل پناهجویان بین آمریکا و استرالیا همچنان در جریان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، "جولی بیشاپ" – وزیر خارجه استرالیا – روز شنبه گفت روند توافق جنجالی تبادل پناهجویان میان آمریکا و استرالیا علی‌رغم به تعویق افتادن مصاحبه‌ها از جانب مقامات مهاجرتی واشنگتن، همچنان در جریان است.

روز جمعه، رویترز گزارش داد مقامات آمریکایی مصاحبه با پناهجویان بازداشت شده در اردوگاه‌های استرالیا واقع در جزیره نائورو را لغو کرده اند. این مسئله نشان می‌دهد واشنگتن هم‌اکنون از پیشروی در انجام این توافق سرباز زده است.

بازداشت شدگان و یکی از مقامات آگاه اعلام کردند چند ساعت پس از امضای فرمان اجرایی دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا -- مبنی بر تعلیق برنامه مهاجرتی به آمریکا و ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور مسلمان به این کشور، مصاحبه‌های برنامه‌ریزی شده پناهجویان لغو شد.

بیشاپ گفت هر دو کشور همچنان در حال بررسی جزئیات این توافق هستند. این توافق موجب شد مکالمه تلفنی دونالد ترامپ با نخست وزیر استرالیا به کشمکش کشیده شود.

بیشاپ به خبرنگاران گفت: "دولت ترامپ به این توافق احترام خواهد گذاشت. به همین دلیل من نیز خرسندم که روند این توافق ادامه خواهد یافت."

وی افزود: "ما با دولت ترامپ در ارتباط هستیم و سفارت ما در واشنگتن نیز با مقامات آمریکا همکاری می‌کند. ما انتظار داریم سطح سختگیری در روند بررسی پناهجویان در مسائل امنیتی و بهداشتی از جانب آمریکا، به دشواری روند بررسی پناهجویان در استرالیا برسد."

وی همچنین افزود: "تا آنجا که من اطلاع دارم روند مصاحبه و بررسی‌ها همچنان در حال انجام است."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار