لغو یکی دیگر از قانون‌های اوباما به دست ترامپ

دونالد ترامپ در حکمی "داد- فرانک"، یکی دیگر از قوانین صادر شده در زمان "باراک اوباما"، را لغو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، همچنان به لغو برخی از قوانین صادر شده در زمان ریاست جمهوری "باراک اوباما" مشغول است. وی در جدیدترین اقدام خود، قانون مالی "داد- فرانک" را که به اصلاح وضع وال استریت و حمایت از مصرف‌کننده مربوط می‌شود، لغو کرد.

دونالد ترامپ در این باره گفت: دوستان من کسب و کار خوبی دارند؛ اما نمی‌توانند پول قرض بگیرند. نمی‌توانند زیرا بانک‌ها اجازه انجام این کار را به آنها نمی‌دهند. دلیل اصلی این موضوع، قوانین و مقررات "داد- فرانک" است.

قانون "داد- فرانک" سال ۲۰۱۰ از سوی باراک اوباما تصویب شد تا از وقوع بحران مالی در وال استریت جلوگیری شود؛ اما ترامپ معتقد است به موجب این قانون، دوستانش متحمل زیان مالی شده‌اند.

قانون "داد- فرانک" اصلاحات زیادی بر فعالیت‌های مالی و غیرمالی وال استریت اعمال کرد. این قانون شرکت‌های فعال در بازار اوراق بهادار و صنعت خدمات مالی آمریکا را شامل می‌شد. نکات مثبت قانون "داد- فرانک" نیز راه‌اندازی نهادهایی برای حمایت از مصرف‌کنندگان، ایجاد شفافیت مالی و اعمال قوانین سخت‌گیرانه برای وثیقه‌های مربوط به وام‌های رهنی بود. 

"داد- فرانگ" از زمان بحران مالی معروف به رکود بزرگ -که در سال ۱۹۲۹ به وقوع پیوست- جامع‌ترین اصلاحات قوانین مالی را در بردارد. قانون مذکور در واکنش به بحران مالی ۲۰۰۸ تدوین شد و هدف از وضع آن، نظارت بر عملکرد موسسات مالی، تقویت دوباره اعتماد مردم به سامانه‌های مالی و جلوگیری از بحران‌های اقتصادی مشابه در آینده است. به طور کلی، دو حوزه‌ای که این قانون بر آن‌ها تمرکز دارد عبارتند از: حمایت از مصرف‌کننده، و کاهش ریسک منتقل‌شده به کل سامانه مالی که از فعالیت‌های موسسات مالی بزرگ سرچشمه گرفته است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار