ساری؛

"نقش خانواده" در پیشگیری از انحرافات اجتماعی

پوشش و آرایش زنان در اغلب جوامع ،عامل بروز انحرافات، ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در بین مردم، خصوصا نسل جوان جامعه شود.

سرهنگ احمدرضا فغانی رئيس پلیس امنیت عمومی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: رعایت کامل حجاب و پوشش زنان موجب سلامت و بهداشت اخلاقی و اجتماعی افراد و نیز دوام و تقویت کانون خانواده می شود.

وی افزود: با توجه به ویژگی های جنسیتی و آسیب پذیری بیشتر جنس مونث رعایت آن برای زنان و دختران جدی تر و مهم تر خواهد بود و اجرای ناقص آن بدحجابی یا عدم اجرای آن بی حجابی آسیب ها و انحرافات اجتماعی را در پی خواهد داشت.

رئيس پلیس امنیت عمومی مازندران گفت : نوع لباس و پوشش زنان، اولین نماد ارتباط غیرکلامی آنان با دیگران و اطرافیان محسوب می شود.

سرهنگ فغانی افزود : با طرز لباس و نوع پوشش می توان به دیگران اعلام کرد که طرز رفتار و نگاهشان می باید چگونه باشد.

وی گفت : حجاب و عفاف نحوه برخورد اطرافیان به ویژه نامحرمان را نسبت به زنان معین می کند و از آنجا که رعایت این اصل انسانی فواید و آثار بسیاری از جمله حفظ کرامت و عزت، پویایی، کارآمدی و دینداری برای یک ملت خواهد داشت.

وی افزود: دشمنان تلاش فراوانی در ترویج بی حجابی و بدحجابی در قالب جنگ نرم (تهاجم فرهنگی) انجام داده و امروزه نیز به فعالیت های استثماری خود بیش از پیش مشغول هستند.

رئيس پلیس امنیت عمومی مازندران گفت : حجاب همچون حفاظی است که زن را از آسیب پذیری، ترس و اضطراب روانی مصون نگه داشته و موجب سلامت روانی او می شود.

سرهنگ فغانی افزود : با وجود حریم میان زن و مرد نامحرم به وسیله پوشش، زنان از بی عفتی، عشوه گری و انحراف بازداشته می شوند و در نتیجه هیجان ها و التهاب های جنسی مردان کاهش یافته و موجب آرامش و امنیت روانی آنان می شود.

وی گفت: زنان بیش از مردان نیازمند امنیت اجتماعی هستند، حجاب و پوشش شایسته، آنان را از سوء استفاده های جنسی مصون داشته و میزان امنیت را برای آنها افزایش می دهد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.