قم؛

ظرفیت صندلی سینمای قم سه برابر می شود

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان این که بازسازی سینماهای غیرفعال در دستور کار قرار گرفته است،گفت:ظرفیت صندلی سینمای قم سه برابر می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: بازسازی سینماهای غیرفعال در دستور کار قرار گرفته است و 3 سینمای دیگر در مجتمع‌های تجاری پیش‌بینی شده که با استفاده از آنها ظرفیت صندلی سینمای قم 3 برابر می‌شود.

فرجی به توسعه صنعت سینمایی استان قم اشاره کرد و گفت: از مجموع 6 سینمای استان قم سه سینما غیرفعال بوده که بازسازی این سینماها در دستور کار قرار گرفته است و سه سینمای دیگر نیز در مجتمع‌های تجاری پیش‌بینی شده و با استفاده از آنها ظرفیت صندلی سینمای قم سه برابر می‌شود که این دستاوردها استان قم را به استانداردها نزدیک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی استان قم از فعال‌ترین شوراهای استان است، اضافه کرد:‌ اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی تشکیل شده است و به صورت مستمر موضوعات مختلف را با حضور کارشناسان و مسؤولان تصمیم‌ گیرنده دنبال می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه طرح‌های شورای فرهنگ عمومی در اتاق فکر این شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تهیه دانشنامه فرهنگ و تمدن، آمایش فرهنگی سرزمین و تدوین دو واحد درسی تحکیم بنیان خانواده را در دستور کار قرار داده است و به صورت ویژه دنبال می‌کند.

فرجی آمایش فرهنگی سرزمین را اقدام مطلوبی برای رسیدن به یک برنامه جامع خواند و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های هنری طلاب بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های استان را به خود اختصاص می‌دهد که در این راستا دبیرخانه دائمی جشنواره هنرهای آسمانی تشکیل شده و جشنواره‌های مختلف را در دستور کار خود قرار داده است.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم یادآور شد: هزاران طلبه از سراسر کشور با استفاده از ظرفیت جشنواره هنرهای آسمانی در حوزه‌های مختلف هنری نقش‌آفرینی می‌کنند به همین علت از صاحب‌نظران و متخصصان به صورت ویژه در این جشنواره استفاده شده است.

فرجی با بیان اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در 60 کمیته و کارگروه مختلف عضو است، خاطرنشان کرد: اتاق فکری در این اداره‌کل تشکیل شده است تا بتوانیم از ظرفیت متخصصان برای نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به استفاده از ظرفیت اهالی هنر و رسانه اهتمام جدی دارد، تصریح کرد: امیدواریم این افراد نیز در راستای پیشبرد اهداف مورد نظر فرهنگی و هنری در استان قم مشارکت‌های لازم را داشته باشند.

وی به برخی از ویژگی‌های استان قم اشاره کرد و ادامه داد: تلاش‌های لازم برای تعالی بخشیدن به جایگاه هنر و رسانه در شهر قم به صورت ویژه دنبال می‌شود.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار