مشکل مالی پیش روی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: گردش مالی شرکت های دانشگاه تهران در بحث پارک علم و فناوری در سال بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان است که این رقم در دانشگاه تهران خیلی پایین است.

مشکل مالی پیش روی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران
محمد جعفر صدیق رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در گفت و گو باخبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اکنون پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بر ۲ حوزه تمرکز جدی دارد.

وی ادامه داد: ما در واقع در دانشگاه تهران پیگیر این هستیم که هر دانشجو که توان ایجاد شرکت را دارد بتوانیم بهینه سازی کنیم تا پس از فارغ التحصیلی ایجاد شرکت کند.

رییس پارک و فناوری دانشگاه تهران افزود: محدودیت منابع مالی و امکانات، کمبود برخی زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری، تعدد قوانین بالادستی از جمله موانع توسعه پارک‌های علم و فناوری به شمار می رود.

صدیق بیان کرد: گردش مالی شرکت های دانشگاه تهران در بحث پارک علم و فناوری در سال بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان است که این رقم در دانشگاه تهران خیلی پایین است.

وی تصریح کرد: پارک های علم و فناوری دارای نقش مهمی در جهت ارتقای دانش ملی به صنعت ملی‌ و استقلال مالی دانشگاه ها و تحول اقتصاد به اقتصاد دانش بنیان است.

صدیق اظهار داشت: دانشگاه تهران به دلیل محدویت مالی از ۸۰۰ میلیون و درجه ای که در سال اختصاص پیدا می کند، متاسفانه به دلیل مشکل مالی به ۱۰۰ میلیون کاهش داشته است. 

وی یادآورشد: ما هنوز به لحاظ مقیاس حدود 1.8 ظرفیت هایمان فعالیت می کنیم ولی باید شرکت ها را وارد زنجیره تامین کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.