قربانی درگفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تخصیص 8 هزار میلیارد تومان در بودجه 96 برای تامین مطالبات داروخانه‌ها

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت گفت: در بودجه96، 8 هزار میلیارد تومان برای تامین بدهی بیمه سلامت و مطالبات داروخانه‌ها اختصاص یافته ‌‎است.

محمدحسین قربانی عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بدهی دولت به صنعت دارو و ورشکستگی داروخانه‌دارن گفت: با توجه به طرح تحول نظام سلامت و تخصیص يك درصد از ماليات بر ارزش افزوده و 10 درصد از درآمد هدفمندی يارانه‌ها تحولاتی چون کاهش پرداختی از سوی مردم و برداشته شدن زیرمیزی‌ها را شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به ناتوانی دولت در تامین منابع مالی برای طرح تحول نظام سلامت، افزود: طبق قانون دولت موظف است  يك درصد از ماليات بر ارزش افزوده و 10 درصد از درآمد هدفمندی يارانه‌ها را برای طرح تحول نظام سلامت هزینه کند اما تاکنون به هردلیلی این اقدام به طور کامل انجام نشده است و به گفته وزیر بهداشت، تاکنون یک ریال از ۱۰ درصد هدفمندی یارانه‌ها نیز در این زمینه هزینه نشده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت یکی از مؤلفه‌های مشکلات حوزه سلامت را همین امر دانست و خاطر نشان کرد: بسیاری از داروخانه‌ها امروز با مشکل عدم پرداخت مطالبات خود مواجه  هستند به همین منظور مجلس با تأمین 8 هزار میلیارد تومان بدهی بیمه سلامت با فروش اوراق مشارکت، تدبیری اندیشیده تا درصدی از این مبلغ به مطالبات داروخانه‌ها نیز اختصاص یابد.

وی با ابراز امیدواری از کاهش این مشکلات در ادامه تصریح کرد: در قانون برنامه ششم توسعه، بیمه پایه سلامت ارائه شده از سوی وزارت بهداشت و مقدار پولی که هر سازمان می‌تواند در حوزه سلامت کمک کند مشخص شده است که امیدواریم از این طریق مشکلات بیمه‌ها در حوزه سلامت کاهش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار