قم؛

پذیرش 15هزار طلبه جدید از سراسر کشور

مدیر حوزه های علمیه گفت: در حال حاضر قریب به ۶۰۰ مدرسه علمیه و ۵۰ مرکز تخصصی زیر مجموعه حوزه های علمیه مشغول به فعالیت می باشند که برای سال تحصیلی جدید، ظرفیت جذب ۱۵ هزار طلبه از مقاطع گوناگون را فراهم نموده ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیت الله علیرضا اعرافی ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب، به جایگاه و نقش حوزه های علمیهاشاره کرد و  گفت: حوزه های علمیه از گذشته تاکنون در تارو پود فرهنگ و جامعه ما حضور داشته و نقش آفرین بوده است؛، اما آگاهی های عمقی مردم و نسل جوان از این تاریخ پر فراز و نشیب و بسیار مهم، کم است.

وی ابراز داشت: حوزه های علمیه نهادی است که در طول بیش از یک هزار سال در تاریخ کشور، منطقه و جهان اثرگذار بوده و دارای تاریخ پیوسته و غیرمنقطع، از یک سو و حضوری پررنگ در قلمروهای گوناگون علوم و دانش های اسلامی از سوی دیگر بوده و هست.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: حوزه های علمیه اثرگذاری وسیعی در ایران، منطقه و جهان داشته و سهم فراوانی از علم و دانش کشور به این نهاد برمی گردد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: حوزه های علمیه همیشه اجتماعی بوده؛ در کنار مردم حضور داشته و ضمن اینکه بر سنت های پیشین و ارزش های اصیل تأکید داشته؛ تلاش کرده که هماهنگ با نیازها، مسیر تحولی و تکاملی خود را طی نمایند و امروز نیز بر این مسأله تأکید دارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت: حوزه های علمیه با دانشگاه، احساس دوستی، برادری و همراهی؛ با نسل جوان و نوجوان، احساس دوستانه و با طبقات محروم جامعه احساس صمیمیت دارد و از درون آن به رغم کمبودها، چهره های بزرگی تربیت شده اند.

امام جمعه قم اظهار داشت: ما ستارگان درخشان، خورشید های فروزان و چهره های ممتاز فکری، اجتماعی و سیاسی در این حوزه ها داشته  ایم که این قدرت در عصر ما در چهره امام راحل تجلی پیدا کرده است؛ پس نسل جوان ما باید حوزه های علمیه را شناخته و آگاهی بیشتری از آن داشته باشند.

آیت الله اعرافی با بیان این مطلب که حوزه هم مطالبه کننده و هم باید پاسخگو باشد، ابراز داشت: شنیدن نقدها و پیشنهادات از مباحث مهم در حوزه های علمیه بوده و توجه به آن در دستور کار می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: این حوزه از درون جامعه بیرون آمده و امتداد آن نیز باید از راه جذب و پذیرش درست انجام گیرد و در این راستان با نظام پذیرشی پیشرو و هماهنگ با زمانه کارها را انجام خواهیم داد.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: در حال حاضر قریب به 600 مدرسه علمیه و 50 مرکز تخصصی زیر مجموعه حوزه های علمیه مشغول به فعالیت می باشند که برای سال تحصیلی جدید، ظرفیت جذب 15 هزار طلبه از مقاطع گوناگون را فراهم نموده ایم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت: انتخاب افراد با هوش وبا استعداد علمی مناسب و همچنین همراه با حسن معنوی و اخلاقی که لازمه کار بزرگ روحانیت است، از جمله مباحث مهم در پذیرش طلاب جوان می باشد.

وی اظهار داشت: برای این مبحث، در کنار آزمون و مصاحبه، دوره اختبار و تثبیت را نیز برای ورودی های حوزه برگزار خواهیم کرد تا این عزیزان با شناخت درست از حوزه، پا به این عرصه گذاشته و در مقابل، ما نیز شناختی از این بزرگواران پیدا نماییم.

امام جمعه قم ابراز داشت: تأکید پذیرش امسال ما بر کیفیت است و آن را بیش از گذشته مورد تأکید قرار خواهیم داد؛ البته مطابق با نیاز های جامعه، کمیت نیز مورد توجه بوده و از آن غافل نخواهیم ماند.


انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار