رسیدگی به اتهام کشیش‌های کاتولیک استرالیا در پرونده آزار جنسی کودکان

شکایت‌های مطرح شده در استرالیا نشان می‌دهد 7 درصد از کشیش‌های کاتولیک این کشور به آزار جنسی کودکان متهم هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی؛ شکایت‌های ارائه شده به کمیسیون سلطنتی استرالیا نشان می‌دهد 7 درصد از کشیش‌های کاتولیک این کشور در پرونده آزار جنسی کودکان طی سالهای 1980 تا 2015 نقش داشته‌اند. بالغ بر 40 درصد از کشیش های گروه "برادران سنت جان" متهم به آزار جنسی کودکان هستند. همچنین 7.9 درصد از کشیش‌های وابسته به قلمرو اسقف نیز در این پرونده درگیر هستند. 

تاکنون حدود 4500 نفر شکایت خود را مبنی بر اینکه در سال‌های 1980 تا 2015 مورد آزار جنسی کشیش‌های کلیسای کاتولیک قرار گرفته‌اند، به  کمیسیون سلطنتی استرالیا تحویل داده‌اند. این کمسیون همچنین در حال تحقیق پیرامون پرونده‌های دیگر آزار جنسی کودکان است که از سوی نهادهای غیرمذهبی بوقوع پیوسته‌اند.
 
"گیل فورنس"، یکی از وکلای این پرونده اظهار داشت در سال های 1980 تا 2015 مجموعا 4 هزار و 444 مورد آزار جنسی کودکان از سوی 93 نفر از مقامات کلیسای کاتولیک انجام شده است.

میانگین سنی قربانیان دختر 10 سال و 6 ماه و پسرها 11 سال و 6 ماه بوده است. 


کمیسیون سلطنتی از مقامات کلیسای کاتولیک خواست در مورد عاملان این اقدام و کسانیکه در آن مشارکت داشتند، تحقیق کنند.

استرالیا پیش از این درخواست دریافت مدارک و اسنادی از کشیش‌های حاضر در این پرونده را به واتیکان ارائه داد؛ اما با مخالفت کشیش‌های واتیکان مواجه شد زیرا آنها معتقد بودند ارائه این قبیل اطلاعات نه تنها ممکن نسیت؛ بلکه وجهه اجتماعی مناسبی نیز ندارد.

کمیسیون سلطنتی استرالیا تحقیق درباره آزار جنسی کودکان را از سال 2013 آغاز کرد و در جریان آن مدارس، باشگاه‌ها و سازمان‌های مذهبی را مورد تحقیق و بازرسی قرار داد.

کشیش‌های متهم به آزار جنسی کودکان در استرالیا طی هفته‌های آینده مراحل بازجویی را پشت‌سر خواهند گذاشت و رای نهایی کمیسیون سلطنتی تا قبل از پایان سال 2017 اعلام می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۶:۵۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
شاید جز اصول دینشانه//شما چرا دخالت میکنید
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۶:۵۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
شاید بچه ها به حرف کشیش گوش نمیدادن
آخرین اخبار